כתב אישום: צעיר מאילת גנב ארנק דיגיטלי בשווי 22 מיליון שקל

(עדכון) - אפק זרד, תושב אילת בן 25, נאשם כי חדר למחשב של חברו וגנב את הארנק הדיגיטלי שבו החזיק החבר 75 אלף מטבעות קריפטוגרפיים מסוג Dash • הוא נעצר לאחר חקירה של יחידת הסייבר במשטרת ישראל • סניגורו: "הוא מכחיש את המיוחס לו"

ארנק דיגיטלי / צילום: shutterstock
ארנק דיגיטלי / צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע כתב אישום נגד אפק זרד, תושב אילת בן 25, שחשוד כי חדר למחשב של חברו וגנב את הארנק הדיגיטלי שבו החזיק החבר 75 אלף מטבעות קריפטוגרפיים מסוג Dash , ששווי השוק שלהם ביום הגניבה הסתכם ביותר מ-6 מיליון דולר.

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד גיורא חזן, מייחס לנאשם ביצע עבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון וחדירה לחומר מחשב. על-פי עובדות כתב האישום, הנאשם ניצל את קשרי החברות שהיו לו עם המתלונן וכן את העובדה שהייתה לו גישה לדירתו, וגנב בעצמו או יחד עם אחרים את פרטי הארנק הדיגיטלי שלו.

כעולה מכתב האישום, המתלונן עסק בהשקעות במטבעות קריפטו, ובמסגרת חברותו עם הנאשם, סיפר לו על השקעותיו ועל החזקותיו במטבעות אלה, ואף הסביר לו והדריך אותו כיצד לבצע בעצמו סחר במטבעות. כמו כן, שוחח המתלונן עם הנאשם על אודות חשבון הארנק הדיגיטלי שלו ועל כמות המטבעות בארנק, ואף סייע לנאשם להבין כיצד להשקיע ולסחור במטבעות Dash. בעקבות זאת השקיע הנאשם וסחר בכמות קטנה יחסית של מטבעות Dash.

לפי כתב האישום, בראשית חודש מרץ חדר הנאשם לכאורה שלא כדין לארנק הדיגיטלי של חברו, ללא ידיעתו וללא רשותו, והעביר את מלוא תכולת הארנק, כ-75 אלף מטבעות Dash, שערכן באותה עת עמד על כ-82.5 דולר ליחידה. את המטבעות העביר הנאשם ל-4 כתובות של ארנקים דיגיטליים אחרים, ב-6 העברות שבוצעו בו-זמנית, תוך הסוואת מעורבותו במעשים אלה. היקף הגניבה לכאורה מסתכם ב-22,423,500 שקל.

עו"ד אלכס גאוסקין, המייצג את הנאשם, מסר בתגובה: "הנאשם מכחיש את המיוחס לו. כתב האישום הוגש, וטרם עיינו בחומר הראיות, ואנו בטוחים שלאחר שתיפרס מלוא התשתית הראייתית, התמונה תתבהר ונוכל להגיב בהתאם, כשאנו בטוחים שבית המשפט יראה שלנאשם אין קשר למיוחס לו בכתב האישום".

מעצרו של זרד הגיע לאחר חקירה של חוקרי הסייבר של משטרת ישראל, בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה באילת ב-6 במארס על-ידי אדם שהתלונן על גניבת ארנק הקריפטו שלו, שבו הוחזקו 75 אלף יחידות של המטבע הדיגיטלי Dash, ששוויים מסתכם בכ-22 מיליון שקל. 

DASH  הוא מטבע דיגיטלי מבוסס בלוקצ'יין, שהונפק לראשונה ב-2014 תחת השמות XCoin ולאחר מכן Darkcoin, וב-2015 קיבל את שמו הנוכחי. בניגוד לביטקוין, מטבע Dash תומך באפשרות של העברות פרטיות - העברות שלא ניתן לעקוב אחריהן ברשת. קיים מגוון רחב של ארנקים דיגיטליים התומכים בהחזקת Dash.

Dash נסחר היום (ה') במחיר ממוצע של 122 דולר ליחידה, אחרי שזינק ב-48% מתחילת השנה ולאחר צניחה של 92% ב-2018.

חוקרי הסייבר של משטרת ישראל בדרום, יחד עם יחידת הסייבר של להב 433, התחילו בביצוע פעולות במרחב הדיגיטלי לאיתור המטבעות שנגנבו, ובמהלכן נתפסו מחשבים וציוד היקפי נוסף. בתום פעולות חקירתיות ראשונות נעצר כאמור אפק זרד ומעצרו הוארך מעת לעת. היום הובא זרד לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע.

לפי המשטרה, במהלך החקירה הצליחו החוקרים לאסוף ראיות שאכן הארנק הדיגיטלי נגנב מהקורבן, ועלה חשד לביצוע עבירות של חדירה למחשב, גניבה והלבנת הון. בסיום החקירה הועברו החומרים לפרקליטות. המשטרה הודיעה כי היא "תמשיך לפעול במרחב הדיגיטלי בכל האמצעים העומדים לרשותה, וזאת על-מנת להגן על האזרחים הנורמטיביים שנמצאים שם".

*** חזקת החפות: אפק זרד הוא בגדר נאשם בלבד במעשים המיוחסים לו. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, ולכן הוא בחזקת חף מפשע, כל עוד לא הורשע בדין.