התפטרות | בלעדי

לאחר חמש שנים בחברה מנכ"ל נייקי ישראל פורש

שחר הירש הצטרף לנייקי ישראל ב-2014 כסמנכ"ל מכירות, ובמאי 2016 מונה לתפקיד מנכ"ל החברה בישראל • בהודעה לעובדי המטה ציין מנכ"ל הפעילות האזורי של נייקי, מטיאס ויסש, כי הירש החליט לעזוב כדי להמשיך את הקריירה שלו מחוץ לחברה

שחר הירש / צילום: מאיר כהן
שחר הירש / צילום: מאיר כהן

מנכ"ל נייקי ישראל, שחר הירש, התפטר אחרי שלוש שנים בתפקיד - כך נודע ל"גלובס". הירש הצטרף לנייקי ישראל ב-2014 כסמנכ"ל מכירות, ובמאי 2016 מונה לתפקיד מנכ"ל החברה בישראל.

בהודעה שנשלחה לעובדי המטה על עזיבתו של הירש, מפרט מנכ"ל הפעילות האזורי של נייקי, מטיאס ויסש, כי הירש החליט לעזוב את נייקי כדי להמשיך את הקריירה שלו מחוץ לחברה. ויסש שיתף את העובדים בתוצאות העסקיות של פעילות נייקי בישראל בשנתיים האחרונות וזקף אותן לזכות ניהולו של הירש.

לדברי ויסש, "נייקי הצליחה להרחיב את מובילות השוק שלה בישראל ולהגדיל את ההכנסות באופן משמעותי ביותר מ-35% במהלך שנתיים האחרונות, תוך הגדלת שיעור הרווחיות וסך הרווחים בקצב צמיחה גבוה עוד יותר".

עוד הוא מפרט כי "תחת הנהגתו של הירש הצוות של נייקי בישראל פיתח והוציא לפועל אסטרטגיה ממוקדת ונועזת, זאת באמצעות צוות מחויב שנתמך במערכות יחסים של שיתוף-פעולה עם השותפים המובילים שלנו בישראל", תוך שהוא מציין לחיוב את ההובלה של מרתון תל-אביב לראשונה ב-2019.

לנייקי, ענקית הספורט הבינלאומית, יש פעילות סיטונאית וקמעונאית מקומית בשוק הישראלי, שמנוהלת ממטה החברה בהרצליה, בו מועסקים כ-50 עובדים. הפעילות הסיטונאית מתבצעת מול רשתות קמעונאיות שמוכרות מגוון מותגים, דוגמת מגה ספורט או פוט לוקר, וגם חנויות אופנה דוגמת פקטורי 54.

רוב החנויות של נייקי בישראל מופעלות על-ידי קבוצת פוקס, למרות שאין לפוקס זיכיון בלעדי. בנוסף לחנויות בזיכיון שמפעילה פוקס, נייקי מפעילה ומנהלת באופן עצמאי 6 חנויות אאוטלט שבהן מועסקים כ-150 עובדים.