הח"כיות של כחול לבן דורשות מראש הממשלה: להרחיק את נתן אשל מהמו"מ הקואליציוני

הח"כיות פנו לרה"מ במכתב שפורסם ברשתות החברתיות: "בחירתך משגרת מסר שלילי למאבק באלימות, למאבק בהטרדות פסולות על בסיס מיני ולסובלנות ורגישות חברתית. אנו קוראות לך באופן מיידי לבטל את החלטתך ולהרחיקו מהמו"מ הקואליציוני לאלתר"

נתן אשל / צילום: אוריה תדמור
נתן אשל / צילום: אוריה תדמור

עשר חברות הכנסת המיועדות של סיעת כחול לבן שלחו אתמול (ב'( בלילה מכתב פנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו בקשה להרחיק מיד את נתן אשל ממעורבות במשא-ומתן הקואליציוני.

אשל היה חלק מהותי מקמפיין הליכוד בשלושת החודשים האחרונים, גם אם לא נשא תפקיד רשמי, לא הופיע מטעם הליכוד או לא צוין על ידי נתניהו כאחד מיועציו בשום שלב.

על הפנייה חתומות מיקי חיימוביץ', אורנה ברביבאי, יעל גרמן, קארין אלהרר, פנינה תמנו שאטה, אורית פרקש-הכהן, מירב כהן, עומר ינקלביץ, ע'דיר מריח ואורלי פרומן.

במכתב, המופיע גם בעמודי הפייסבוק של חברות הכנסת המיועדות, נאמר:

"אנו, חברות הכנסת הנבחרות של סיעת "כחול לבן", חברות כנסת ותיקות וחדשות, פונות אליך בעקבות החלטתך לשלב את נתן אשל כחלק מנציגות הליכוד למשא-ומתן הקואליציוני של מפלגת הליכוד.

אנו, כנשים וכנציגות ציבור, רואות בחומרה רבה את בחירתך לתפקיד מרכזי ובעל משמעות ציבורית זו, אדם, אשר במסגרת עסקת טיעון מול נציבות שירות המדינה נמצא כי התנהג באופן שאינו הולם כלפי עובדת לשכתך, עד כי הושעה מהשירות ציבורי.

אנו רואות בחומרה רבה את בחירתך דווקא באיש זה כמשתתף בדיוני המשא-ומתן להקמת הקואליציה באופן פורמלי.

האם זהו המסר הראוי מטעמו של ראש הממשלה לציבור? האם זהו המסר הערכי הראוי כלפי נשים בפרט ולכל אדם הדוגל בטוהר מידות בכלל? לטעמנו, אין כלל מדובר בסוגיה משפטית אלא ערכית וציבורית ממדרגה ראשונה.

בחירתך משגרת מסר שלילי לציבור, למאבק באלימות, למאבק בהטרדות פסולות על בסיס מיני ולסובלנות ורגישות חברתית.

אנו קוראות לך באופן מיידי לבטל את החלטתך ולהרחיקו מהמשא-ומתן הקואליציוני לאלתר".

אשל הורשע בעסקת טיעון במסגרת עסקת טיעון בנציבות שירות המדינה בשנת 2012 והורחק מעבודה בשירות המדינה לצמיתות.

בדין המשמעתי ביקש התובע מטעם המדינה עונש מוסכם של נזיפה חמורה ואשל הודה שצילם את עובדת לשכת ראש הממשלה, ר', "צילום לא מקובל", נכנס למחשב שלה שלא בידיעתה ומסר מידע הנוגע לה לגורמים בלשכה.

אתמול הודיע משרד המשפטים שהעסקתו של אשל כנציג הליכוד במשא-ומתן אינה סותרת את עסקת הטיעון שלו.

יועז הנדל, שהיה ראש מערך ההסברה באותה העת ויחד עם צבי האזור, אז מזכיר הממשלה, הובילו לחשיפת הסיפור כתב אתמול בטוויטר:

"באמת אין אפילו אחד או אחת בליכוד של ימינו שמעז לומר שזה לא תקין? שהמסר בעייתי. ‏אם זו המשמעות של 35 מנדטים בקואליציה, מעדיף להיות עם 35 מנדטים באופוזיציה".