כלי של גוגל ימחק את הדאטה שהחברה אספה עליכם תוך כמה חודשים

הכלי מתייחס לדאטה שנוגעת למיקום המשתמשים ולפעילות שלהם באפליקציות וברשת • באמצעות הכלי החדש, משתמשים יכולים לבחור שהדאטה תימחק אחרי תקופה של שלושה חודשים או 18 חודשים

סונדאר פיצ'אי מנכ"ל גוגל וסמנכ"ל גוגל באזור אירופה /  צילום: רויטרס, HANNIBAL HANSCHKE
סונדאר פיצ'אי מנכ"ל גוגל וסמנכ"ל גוגל באזור אירופה / צילום: רויטרס, HANNIBAL HANSCHKE

גוגל הכריזה אמש על כלי פרטיות חדש, שיאפשר למשתמשים להגדיר מחיקה אוטומטית של הדאטה שהחברה אוספת עליהם, תוך פרק זמן שהוגדר מראש. הכלי מתייחס לדאטה שנוגעת למיקום המשתמשים ולפעילות שלהם באפליקציות וברשת. באמצעות הכלי החדש, משתמשים יכולים לבחור שהדאטה תימחק אחרי תקופה של שלושה חודשים או 18 חודשים.

גוגל כבר מאפשרת למשתמשים לבחור שהחברה לא תאסוף עליהם דאטה כלל, וככל הנראה המטרה של הכלי החדש היא לייצר אלטרנטיבה שתמנע מהם לבחור באפשרות הזו, מאחר שהמודל הכלכלי של גוגל מסתמך על פרסום שמבוסס על הדאטה שהחברה אספה על המשתמשים. בפוסט בבבלוג הרשמי של החברה בו הודיעה גוגל על הכלי החדש כתבה כי "כשאתם מאפשרים איסוף של היסטוריית המיקום והיסטוריית פעילות האפליקציות והרשת שלכם, הדאטה שנאסף יכול להפוך את מוצרי גוגל ליעילים יותר עבורכם". לפי הפוסט, הכלי יושק בשבועות הקרובים.

גם פייסבוק, ענקית נוספת שהמודל הכלכלי שלה מתבסס על פרסום ואיסוף דאטה, הכריזה בשנה שעברה כי תשיק כלי "נקה היסטוריה" שיאפשר למשתמשים לראות מהם האתרים והאפליקציות בהם הם משתמשים ששולחים עליהם מידע לפייסבוק, למחוק את המידע ולמנוע מפייסבוק לקשר אותו לפרופיל שלהם. בפברואר פייסבוק טענה כי הכלי צפוי להיות מושק כבר במהלך השנה הנוכחית.

חברת האם של גוגל, אלפבית, פרסמה השבוע דוחות רבעוניים מאכזבים, כשהכנסותיה לרבעון הראשון של 2019 עמדו על 36.3 מיליארד דולר, מיליארד דולר מתחת לציפיות האנליסטים. הכנסות החברה ממכירות מודעות צמחו ב-15% לעומת צמיחה של 24% לפני שנה, ומדובר בקצב הצמיחה האיטי ביותר מאז 2015.