קופצות לאירופה: איטורו וביטס אוף גולד הישראליות מרחיבות את פעילות הקריפטו ביבשת הישנה

חברת eToro של האחים יוני ורונן אסיא השיקה שיתוף-פעולה עם קבוצת Napoleon הצרפתית • Bits of Gold של האחים יונתן ויובל רואש וקבוצת משקיעים מתחילה להציע שירותי קניית ביטקוין גם ללקוחות אירופיים • שוק המטבעות הדיגיטליים מתחמם לאחר רצף של 3 חודשי עליות מחירים

ביטקוין והאיחוד האירופי / צילום: שאטרסטוק
ביטקוין והאיחוד האירופי / צילום: שאטרסטוק

על רקע התחממות שוק הקריפטו בשלושת החודשים האחרונים, הכריזו בשבוע החולף שתי חברות ישראליות בעלות פעילות ותיקה יחסית בתחום המטבעות הדיגיטליים על הרחבת פעילותן באירופה. ביום שלישי האחרון הודיעה חברת eToro של האחים יוני ורונן אסיא על שיתוף-פעולה חדש בתחום עם קבוצת ניהול הנכסים הפיננסיים הצרפתית Napoleon. היום מודיעה חברת Bits of Gold, שנמצאת בבעלות האחים יונתן ויובל רואש וקבוצת משקיעים, על הרחבת שירותי מכירת הביטקוין שהיא מציעה גם ללקוחות אירופיים.

בשלושת החודשים האחרונים (פברואר-אפריל) נרשמו עליות חודשיות במחיר הביטקוין ובשוויו הכולל של שוק המטבעות הדיגיטליים, שסיכמו רצף ראשון של שלושה חודשים חיוביים בשוק מאז הרבעון האחרון של 2017. במחיר הביטקוין, המטבע המוביל בשוק הקריפטו, נרשם בחודש אפריל זינוק של 28%, לאחר עלייה של 6% במארס וטיפוס של 10% בפברואר. נזכיר כי לשלושת החודשים האלה קדמה ירידה של 10% במחיר הביטקוין בחודש ינואר 2019, לאחר צניחה של 73% בשנת 2018.

ביום שישי האחרון זינק מחיר הביטקוין (BTC) ב-6% ביממה ועלה מעל לרף של 5,800 דולר לראשונה מאז אמצע נובמבר 2018, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. הבוקר (א׳) נסחר הביטקוין במחיר ממוצע של 5,815 דולר, המשקף לו שווי שוק הקרוב ל-103 מיליארד דולר - כ-56% משוויו של כלל שוק הקריפטו, הכולל כ-2,150 מטבעות דיגיטליים. במקום השני בשוק ניצב את'ר, המטבע של פלטפורמת את'ריום (ETH), עם שווי שוק של כ-17 מיליארד דולר. גם האת'ר, בדומה לביטקוין, נהנה מרצף עליות בשלושת החודשים החולפים.

השותפה הצרפתית של eToro

כפי שהכריזה eToro ביום שלישי, התחילה החברה בשיתוף-פעולה חדש עם קבוצת Napoleon הצרפתית. במסגרת שיתוף-הפעולה, השיקה החברה הצרפתית כלי להשקעה במטבעות קריפטו על פלטפורמת איטורו. איטורו, שנוסדה ב-2006, מפעילה כיום זירות מסחר מקוונות בכ-140 מדינות בעולם, שבהן נסחרים נכסים פיננסיים, ובהם מניות, סחורות מט"ח ומטבעות דיגיטליים. בפלטפורמות של החברה רשומים כיום יותר מ-10 מיליון משתמשים.

קבוצת נפוליאון, שפועלת תחת אישור רגולטורי בצרפת, מפעילה את חברת הקריפטו NaPoleonX, שגייסה הון בהנפקת מטבע דיגיטלי (ICO) ב-2018. איטורו ציינה כי שיתוף-הפעולה החדש מאפשר לסוחרים בפלטפורמה שלה להעתיק את אסטרטגיית המסחר האוטומטי של NaPoleonX, המבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית. לדברי יוני אסיא, מנכ"ל ומייסד איטורו, "כמו שאר השותפים שלנו, גם נפוליאון מקלים ככל האפשר על המשקיעים בפלטפורמה שלנו, על ידי הנגשת אסטרטגיות מסחר של מנהלי נכסים מקצועיים וסוחרים".

לפני כחודשיים, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", השיקה החברה של האחים אסיא את בורסת הקריפטו שלה בארה"ב, המאפשרת למשקיעים אמריקאים לסחור בביטקוין ובעוד 12 מטבעות דיגיטליים. בחודש שעבר, כפי שדיווחנו, השיקה eToroX, זרוע הבלוקצ'יין של איטורו, בורסה בינלאומית למטבעות קריפטוגרפיים, שתאפשר בין השאר מסחר במטבעות דיגיטליים "יציבים" (Stablecoins) הצמודים למטבעות ממשלתיים (מטבעות FIAT).

Bits of Gold תמכור ביטקוין לאירופאים

חברה ישראלית קטנה יותר, אך ותיקה לא פחות בשוק הקריפטו, שמרחיבה את פעילותה לאירופה, היא ברוקר הביטקוין ביטס אוף גולד. החברה הודיעה בסוף השבוע כי תתחיל להציע שירותי קנייה ומכירה של ביטקוין ללקוחות אירופיים. נוסף על כך, משיקה החברה של האחים רואש גם שירות עסקי חדש, שיאפשר לאפליקציות ובורסות ברחבי העולם לבצע קנייה ומכירה של ביטקוין ואת'ר באמצעות מערכות החברה, ללא צורך להקים תשתיות רגולטוריות או בנקאיות.

יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד, הסביר את המהלך: "בשש השנים האחרונות למדנו יחד עם הקהילה איך בונים את הגשר בין הכסף המסורתי לקריפטו. זה בדיוק הזמן לקחת את הידע הזה ולעשות בו שימוש גם באירופה. למהלך יש שתי זרועות: האחת מול הקונים עצמם, והשנייה מול נותני שירותים שיוכלו לאפשר ללקוחותיהם לקנות ולמכור מטבעות דיגיטליים באמצעות השירות שלנו, מתוך האתר שלהם".

לרגל המהלך, מפרסמת ביטס אוף גולד כמה נתונים מעניינים על פעילותה העסקית בשנים האחרונות. לדברי החברה, היקף המסחר בביטקוין בשנתיים האחרונות דרך ביטס אוף גולד הסתכם ביותר מחצי מיליארד שקל. החברה השלימה בתקופה זו כ-180 אלף עסקאות, וכיום יש לה יותר מ-50 אלף לקוחות ישראליים. באמצעות שירותי ביטס אוף גולד נרכשו ונמכרו בשנתיים האחרונות יותר מ-64 אלף ביטקוין, השווים כיום לכ-1.23 מיליארד שקל.

לדברי רואש, "שוק המטבעות הדיגיטליים בישראל מפותח מאוד ביחס לעולם. סייענו לרגולציה בארץ לפתח את הכללים לתחום, וזו הסיבה שלבנקים נוח יותר לעבוד איתנו והלקוחות מצליחים להפקיד את הכסף בחשבונות הבנק שלהם, וזה גם מה שאיפשר לנו להקים את התשתיות האלה באירופה".