עולה עולה: כמה תשלמו על מזון ושתייה במזנונים באירוויזיון?

הפתעה: מחירון המזנונים שהגיע לידי "גלובס" חושף מחירים סבירים יחסית

במת האירוויזיון / צילום: תאגיד השידור "כאן"
במת האירוויזיון / צילום: תאגיד השידור "כאן"

כמה ישלם הקהל באירוויזיון במזנונים במתחם האקספו? מחירון הקיוסקים שהגיע לידי "גלובס" חושף כי אומנם על הכרטיסים שילמו (מי שלא קיבלו) המבקרים במופעים מאות ואלפי שקלים, אולם בשונה ממקומות ציבוריים דוגמת מופעי אמנים, המחירים במזנונים סבירים יחסית. לא מדובר במחירי קופיקס אבל גם לא בעושק האופייני למקומות שבהם הצרכנים הם בבחינת "קהל שבוי".

כך למשל המחיר לקפוצ'ינו הוא 10/15 שקל, אספרסו או תה יעלה 8 שקלים, משקאות קלים יימכרו ב-10 שקלים, ובקבוק מים יימכר ב-8 שקלים. מאפה גדול (שוקולד, קינמון, שקדים) או פרעצל יימכר ב-15 שקל.

מי שתתעורר בו תחושת רעב בתחרות שנמשכת מספר שעות, יגלה כי טוסט יעלה 28 שקל, כריך אבוקדו, סלט קינואה או סלט טונה יעלו 25 שקל, וכריך עם גבינה יימכר ב-20 שקל.

מחוץ למתחם האולמות מוצבים דוכנים של הביר גרדן: כוס בירה (הייניקן או גולדסטאר) תעלה 20 שקל; ומנות אוכל, דוגמת חזה עוף, שווארמה, שניצל או קבב בפיתה, יעלו 32-35 שקל.

ומה שלום חוק הפופקורן? החוק, נזכיר, מאפשר להכניס למקומות שבהם נערכים מופעים ומשחקי ספורט משקאות ומזון - בעלי אופי דומה לאלה שנמכרים במזנון. אלא שהחוק גם מאפשר החרגות שמנומקות בשיקולי בטיחות (דוגמת האיסור להכניס בקבוקים למגרשי כדורגל), ולכן רשימת האיסורים הארוכה להכנסת מוצרים שונים לאולמות המופעים תקפה גם באירוויזיון.

מה אסור להכניס לאולם האירוויזיון? אוכל, בקבוקי או פחיות שתייה, תיקי גב גדולים, מטען נייד לסלולרי, מקל סלפי, דגלים עם מוטות, תרופות (ללא אישור מרשם), לפטופ, מצלמה, כבל מאריך, פנסים, קסדות, סוללות של אופניים חשמליים ועוד. גם את המגפון או את שלטי העידוד לקובי מרימי - תשאירו בבית. 

מוצרים אסורים / מתוך אתר האירוויזיון הרשמי
 מוצרים אסורים / מתוך אתר האירוויזיון הרשמי