הכרזות כנס המפתחים של מיקרוסופט: כלי אבטחת בחירות ועוזר עריכה בוורד

כנס המפתחים של מיקרוסופט נפתח בסיאטל עם שורה של פיצ'רים חדשים, בהם: ערכת ElectionGuard לאבטחת מערכת בחירות, פיצ'ר חדש לתוכנת וורד בשם Ideas וגם דרגות פרטיות לדפדפן

כנס המפתחים השנתי של מיקרוסופט , Build, נפתח היום (ב') בסיאטל עם שורת הכרזות מפי מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה. בין היתר, נאדלה הודיע כי מיקרוסופט פיתחה פתרונות חדשים למטרת אבטחת מערכות בחירות, בהם ערכת ElectionGuard שזמינה בחינם ובקוד פתוח ומאפשרת לספק אבטחה לתהליך ההצבעה ולבנות מערכות הצבעה נגישות יותר.

שירות נוסף הוא מיקרוסופט 365 שיסייע באבטחת מפלגות, ארגונים וקמפיינים פוליטיים. בחברה הצהירו כי "אנחנו מאמינים שטכנולוגיה יכולה לשחק תפקיד גדול באבטחת בחירות, ושלחברות טכנולוגיה יש אחריות לתמוך בהן".

בחברה הודיעו גם על פיצ'ר חדש לתוכנת וורד בשם Ideas, שמתבסס על בינה מלאכותית ויציע למשתמשים שיפורי עריכה וכתיבה למסמך ודרכים לעצב אותו בצורה מאורגנת, ואף יסמן נקודות מפתח במסמך ארוך בעת הקריאה.

גם דפדפן מיקרוסופט אדג' זוכה לפיצ'רים חדשים, בהם כלי פרטיות שיאפשר למשתמשים לבחור בין שלוש דרגות - ללא הגבלות פרטיות, פרטיות מאוזנת, או נוקשה. בהתאם לבחירה, הדפדפן יתאים את אופן הניטור של המשתמש על ידי חברות צד שלישי בזמן הגלישה. הפיצ'ר Collections יאפשר למשתמשים בדפדפן לגרור בקלות תמונות, טקסטים ומידע מהרשת לתוך פתקים, שיקשרו את המידע לאתרים מהם נאסף, וגם יאפשר לייצא את המידע לוורד או לאקסל או לשלוח אותו באמצעות אימייל.

בנוסף, החברה מעמיקה את הקשר בינה לבין גיטהאב, פלטפורמת אחסון הקוד שרכשה תמורת 7.5 מיליארד דולר באוקטובר, והודיעה בין היתר כי משתמשים יוכלו להשתמש בפיצ'רים של הענן אז'ור באמצעות התחברות דרך חשבון הגיטהאב שלהם.

מיקרוסופט הודיעה גם כי תעביר לקוד פתוח את כלי הפיתוח שלה למחשוב קוונטי, במטרה להפוך את המחשוב הקוונטי לקל ושקוף יותר עבור מפתחים, ולהנגיש את הכלים גם למוסדות אקדמיים.

בכנס קיימת נוכחות משמעותית לסטארטאפים ישראלים, שמהווים מחצית משמונת הסטארטאפים שנבחרו להציג בגלריית הסטארט-אפים של הכנס. הסטארט-אפים הישראלים המציגים, Logz.io, Aqua ,WhiteSource ו- Codefresh, וארבעת הסטארט-אפים הנוספים המציגים מתחרים ביניהם, כאשר הסטארט-אפ שייבחר על ידי משתתפי הכנס למבטיח ביותר בעיניהם יזכה בהטבות בשווי מיליון דולר ממיקרוסופט.