סולאראדג' עקפה את התחזיות וזינקה בכ-20% בנאסד"ק

סולאראדג' מפתחת מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית, ולאחרונה הרחיבה את פעילותה לתחומים אחרים מעבר לשוק הסולארי • היום מזנקת החברה בטרום מסחר בשיעור דומה • שווי השוק של סולאראדג' בנעילה אתמול היה קרוב ל-2.1 מיליארד דולר, כך שלאחר הזינוק במסחר המאוחר שוויה מתקרב ל-2.5 מיליארד דולר

מניית סולאראדג' זינקה אתמול במסחר המאוחר בנאסד"ק ב-20% ומזנקת היום בטרום מסחר בשיעור דומה, לאחר שהחברה עקפה את התחזיות ברבעון הראשון וסיפקה תחזיות חזקות לרבעון השני. סולאראדג' מפתחת מערכת לאופטימיזציה ולניטור של אנרגיה סולארית, ולאחרונה הרחיבה את פעילותה לתחומים אחרים מעבר לשוק הסולארי. שווי השוק של סולאראדג' בנעילה אתמול היה קרוב ל-2.1 מיליארד דולר, כך שלאחר הזינוק במסחר המאוחר שוויה מתקרב ל-2.5 מיליארד דולר.

ברבעון הראשון צמחו הכנסות החברה ב-29.5% לכ-272 מיליון דולר, כ-6 מיליון דולר מעל תחזיות האנליסטים. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-19 מיליון דולר, ירידה מ-35.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים הכוללים תגמולים הוניים לעובדים, הפחתות נכסים בלתי מוחשיים, הוצאות על רכישות וכדומה, הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-32.9 מיליון דולר, ירידה של 22.6% אך גבוה מתחזיות האנליסטים; הרווח למניה היה 64 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-60 סנט. סולאראדג' ייצרה ברבעון 56.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסיומו היו לה בקופה קרוב ל-400 מיליון דולר. לאחרונה ביצעה החברה שלוש רכישות, של SMRE מאיטליה, Kokam מקוריאה וגמאטרוניק מישראל.

צפי לגידול של כ-40% בהכנסות

ברבעון השני צופה החברה הכנסות של 310-320 מיליון דולר, שמשקפות צמיחה של 37%-41% לעומת הרבעון המקביל, וגבוהות משמעותית מתחזיות האנליסטים שציפו ל-281 מיליון דולר. מתוך ההכנסות, 290-300 מיליון דולר יגיעו מהשוק הסולארי.

"פתחנו את שנת 2019 עם רבעון חזק והכנסות שיא, שנבעו מצמיחה משמעותית בעיקר באירופה. הדבר משקף את מעמדנו המוביל בשוק", מסר גיא סלע, מייסד, יו"ר ומנכ"ל סולאראדג'. "ברבעון זה השלמנו את רכישת SMRE שמכניסה אותנו לשוק ה-e-mobility ואנחנו ממשיכים את האינטגרציה של Kokam ואת בניית עסקי האל-פסק שלנו. אנחנו מאוד שמחים להמשיך להציג צמיחה בעסק הסולארי תוך כדי שאנחנו ממנפים את הרווחים להשקעות נוספות בתחומים חדשים של פיתוח טכנולוגי, כולל מוצרי אל-פסק, סוללות לית'יום-יון ורכיבים לרכב האלקטרוני".