רשות המסים: רוב הנזק בסבב הלחימה האחרון - באשקלון ובאשדוד

נתונים שפרסמה היום קרן הפיצויים של רשות המסים מעלים כי במהלך הימים האחרונים הוגשו לה מאות תביעות על נזקים ישירים שהסבו מטחי הרקטות מעזה לעבר ישראל במהלך סבב הלחימה האחרון • לפי דיווחי הקרן, כ-95% ממקרי הנזק נבדקו כבר במהלך השבוע שעבר

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון / צילום: REUTERS, Amir Cohen
יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון / צילום: REUTERS, Amir Cohen

נתונים שפרסמה היום (א') קרן הפיצויים של רשות המסים מעלים כי במהלך הימים האחרונים הוגשו לה מאות תביעות על נזקים ישירים שהסבו מטחי הרקטות מעזה לעבר ישראל במהלך הלחימה מהשבוע שעבר, שנמשכה כיממה וחצי.

הלחימה בעזה החלה בשבת שעברה בשעה 10 בבוקר, ומטחי הרקטות נמשכו עד יום ראשון בלילה. במהלך סבב הלחימה, שהופסק בהתערבות של מצרים, ארגוני הטרור מעזה שיגרו לעבר ערים ויישובים רבים בישראל כ-600 רקטות, ו-4 בני אדם נהרגו.

מנתוני קרן הפיצויים עולה כי עד כה הוגשו לה 754 תביעות על נזק ישיר בעקבות מטחי הרקטות, ורובן מאשדוד ומאשקלון: באשדוד אירעו 166 מקרים של נזק ישיר למבנים ו-90 מקרים של פגיעה בכלי רכב; באשקלון אירעו 182 מקרים של נזק ישיר למבנים ו-50 מקרים של נזק לכלי רכב. עוד עשרות מקרי נזק למבנים אירעו במהלך הלחימה האחרונה בקריית גת ובשדרות. בשאר היישובים, בהם יישובים רבים בעוטף עזה, נגרמו כ-130 מקרי נזק ישיר למבנים ועוד עשרות מקרי פגיעה בכלי רכב.

לפי קרן הפיצויים של רשות המסים, 6 צוותים מטעמה שכוללים שמאים ומהנדסים פעלו למתן מענה לאזרחים שדיווחו על נזקים שנגרמו להם בעקבות ירי הרקטות. לפי דיווחי הקרן, כ-95% ממקרי הנזק נבדקו כבר במהלך השבוע שעבר, והטיפול בהם נמצא בעיצומו. בנוסף, הוצבה שמירה על 10 מבנים שניזוקו, ו-10 משפחות שבתיהן נפגעו ממטחי הרקטות פונו לבתי מלון במימון הקרן. אלה שבו לאחר מכן לבתיהן או שעברו לדיור חלופי.

בתוך כך, מחר (ב') תקיים ועדת הכספים הזמנית של הכנסת דיון מיוחד שיתמקד במנגנוני הפיצוי של תושבי הדרום בעקבות סבבי הלחימה התכופים בדרום וטרור הבלונים והעפיפונים שמסב נזקים כבד לחקלאים. בדיון צפויים להשתתף נציגי החקלאים, התעשיינים והמגזר העסקי באזור הדרום.