דני גולדשטיין בעל השליטה בפורמולה ויז'ן מונה למנכ"ל החברה

גולדשטיין כיהן כיו"ר החברה בשנים האחרונות • המנכ"ל הקודם, רונן יצחק, פרש בחודש אוקטובר אשתקד לאחר שהחברה רשמה הפסדים כבדים במהלך השנה

דני גולדשטיין / צילום: איל יצהר
דני גולדשטיין / צילום: איל יצהר

בעל השליטה בחברת פורמולה ויז'ן  (53%), דני גולדשטיין, שכיהן כיו"ר החברה בשנים האחרונות, מונה גם לתפקיד מנכ"ל החברה. גולדשטיין מחליף בתפקיד את המנכ"ל הקודם, רונן יצחק, שפרש בחודש אוקטובר אשתקד לאחר שהחברה רשמה הפסדים כבדים במהלך השנה.

כיום עוסקת החברה, באמצעות החברה הבת אימפרסון (מחזיקה 97.2% ממניותיה) שאת מרבית מניותיה רכשה בחודש מרץ האחרון, בפיתוח תוכנה לעיבוד שפה טבעית, צ'טבוטים, על בסיס טכנולוגיה של בינה מלאכותית. צ'טבוטים הם תוכנה המיועדת לנהל שיחה עם משתמש דרך ממשק של צ'אט או ממשק קולי והיא מאפשרת ביצוע פעולות באופן אוטומטי.

בשנים 2015 עד 2018 עסקה פורמולה ויז'ן בניהול תיקי השקעות שלה (נוסטרו) ועבור משקיעים כשירים באמצעות "רובוט" - תוכנה שהיא פיתחה המבוססת על אלגוריתמים ממוחשבים. במהלך הרבעון הראשון של 2018 ספגה החברה כאמור הפסד כבד כתוצאה מהזינוק ברמת התנודתיות בשווקים, מה שהוביל אותה להחלטה על סגירת הפעילות.

ההפסדים מהפעילות הממוחשבת הובילו לירידת ערך הנכסים הפיננסיים לזמן קצר בחשבונות החברה והסבו לה הוצאות מימון רבעוניות של קרוב ל-4 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של יותר מ-5 מיליון שקל ברבעון - כמעט 20% מההון העצמי, אחרי הפסד של 3.5 מיליון שקל שהציגה בשנת 2017 כולה. את שנת 2018 כולה סגרה החברה עם הפסד של כ-14 מיליון שקל.

מניית פורמולה ויז'ן  נסחרה היום ביציבות. בשנה האחרונה צנחה המניה בכ-50% ושוויה של החברה נפל לכ-27 מיליון שקל.