עושים יותר בפחות מקום: ארבעה גאדג’טים קומפקטיים ויעילים

צעצוע אוטונומי לכלב, מייבש כביסה שולחני ועוד גאדג'טים קומקפטיים שמופיעים באתר קיקסטארטר

בסוף אפריל חגג אתר גיוס ההמונים החלוצי "קיקסטארטר" 10 שנים להקמתו. בתקופה הזו הוא גייס מעל 4.2 מיליארד דולר והעניק דחיפה להרבה ממציאים והמצאות מתוחכמות, שספק אם היו באים לידי מימוש בתעשייה הממוסדת. אמנם היו גם לא מעט כישלונות ואכזבות, ובכל זאת האתר עדיין מהווה גשר חיוני בין בעלי החזון שוק. לרגל יום ההולדת של האתר ליקטנו כמה מוצרים מתוחכמים, שהקמפיין שלהם רץ בימים אלה.

מדפסת 3D, לייזר ו-CNC באריזה אחת

חברת Snapmaker גייסה בשבועות האחרונים יותר מ-4 מיליון דולר עבור הדור החדש של מדפסת תלת-ממד (3D) רב תכליתית שפיתחה. זוהי מדפסת מדור חדש ומשודרג, שזכתה להצלחה רבה ב"קיקסטארטר" ב-2016, וייחודה הוא בשיטת "שלושה בתוך אחד": גם מדפסת תלת-ממד, גם מכשיר ממוחשב לעיבוד מתכת (CNC) וגם יחידת לייזר לצריבה אומנותית, הכול בתוך מארז קומפקטי ומודולארי המתאים לשימוש ביתי.

המכשיר יוצע למזמינים בשלוש מידות שונות, כאשר לדגם המתקדם ביותר יש יכולת להדפיס מודלים במידות של עד 32X35X33 סנטימטרים. ביצועי היחידה משתנים באמצעות התקנת מודולים חיצוניים, שמתחברים ליחידה המרכזית בנוחות ובמהירות, בדומה לעדשות במצלמה.

מודול הלייזר מאפשר לבצע צריבה של גרפיקה וטקסט או לבצע חיתוך בהתאם לדגם שהוזן לתוך התוכנה. בנוסף הוא מסוגל לעבד דיקט, קרטון, חומרים אקריליים, עור ואפילו מוצרי מזון כגון עוגיות.

מודול ה-CNC מסוגל לכרסם ברמת דיוק גבוהה מאד חומרים קשים כגון עצים קשיחים מסוגים שונים, יריעות מסיבי פחמן, משטחים מעגליים מודפסים ועוד.

השליטה על המודולים מתבצעת באמצעות אותה תוכנה והיא מעבירה את הנתונים למדפסת אלחוטית (Wi-Fi) ממחשב או אפליקציה סלולארית, שגם מציגה את התקדמות העבודה מרחוק באמצעות מצלמה פנימית שמובנית מעל משטח העבודה. מנגנון מתוחכם דואג ליישור אוטומטי של משטח העבודה על מצעים לא מאוזנים. לפי החברה, המדפסת אמורה לפעול במהירות ממוצעת גבוהה שמקבילה לזו של מדפסות ביתיות מהדור האחרון. המחירים לתומכים המוקדמים נעים בין כ-599 דולר לדגם הקטן ועד 899 דולר לדגם הגדול. החברה מעריכה כי המסירות למזמינים יחלו בנובמבר 2019.

צעצוע אוטונומי לבעלי חיים

מוצרים שמושקים בקיקסטארטר זכו בעבר לאהדה רבה בקרב חובבי טבע ובעלי חיים, ואחת ההצלחות האחרונות היא כדור המשחק האוטומטי החכם שמכונה Wicked Ball ("כדור שובב") ומטרתו להרגיע את מצפונם של בעלי הבית, שמשאירים את חיית המחמד שלהם לבד כאשר הם בעבודה.

הכדור כולל בתוכו ליבת גלגול ממוחשבת, שמצוידת בג'יירו (גירוסוקופ) ומתוכנתת לחקות את התנהגותם של בעלי חיים קטנים. הכדור מגיב בצורה שונה לסוגי מגע שונים כגון הדיפה, נפילה וכדומה, ומנסה למשוך את תשומת הלב של בעל חיים פסיבי באמצעות תאורה חיצונית משתנה, שקשוק ועוד.

הרוכש יכול לבחור בין שלוש דרגות של פעילות בהתאם לאופי ולגיל של בעל החיים, והמכשיר פועל במחזור של 30 דקות מנוחה על כל 10 דקות של פעילות. חיישן מכשולים מזהה עצמים שניצבים בדרכו של הכדור ומונע ממנו להיתקע בפינות.

במקרה של בעל חיים אדיש במיוחד, ניתן להתקין בחריץ בפינת הכדור חטיף מזון או קפסולת קטניפ, שמושכת את תשומת הלב של חתולים. מקור הכוח הוא סוללה מובנית, שנטענת על ידי כבל מיקרו USB ומספקת בין 100 דקות ל-8 שעות של פעילות. כל העסק שוקל 200 גרם וניתן לרחיצה. המכשיר מוצע לתומכים בכ-29 דולר ומיועד לאספקה ביולי. החברה שאפה לגייס כ-20 אלף דולר בקמפיין אך בפועל גייסה למעלה מ-280 אלף דולר.

מייבש כביסה שולחני

חלק מההמצאות המופיעות בקיקסטארטר מעלות בתעשייה הממוסדת את השאלה - "איך לא חשבו על זה קודם?". דוגמה אחת הוא מייבש כביסה קומפקטי באמצעות וואקום, שמכונה Morus Zero . עם רוחב של 51 ס"מ, המכשיר קטן דיו להצבה על כל שולחן ביתי ומתאים גם ליאכטות וקרוואנים. הוא מייבש את הכביסה באמצעות חימום אינפרה אדום ומשאבת וואקום ששואבת את הלחות לתוך מיכל מים צדדי, תוך כדי מניעת היווצרות עובש.

לב המכשיר הוא מנוע וואקום מתקדם בעוצמה של 0.4 כ"ס - שמשקלו פחות מקילו - ולטענת החברה דחיסות האנרגיה שלו גדולה פי כמה מזו של מנועים א-סינכרוניים מקובלים. המכשיר מסוגל לייבש 1.5 ק"ג של כביסה - שווה ערך לכשש חולצות - בכל מחזור של ייבוש, שאורך כ-15 דקות. תאורת אולטרה סגול דואגת לחיטוי הכביסה ולקטילת בקטריות, והטכנולוגיה אמורה גם למנוע היווצרות קמטים.

המכשיר כולו שוקל כ-20 ק"ג וצורך בממוצע 900 וואט. הוא מוצע לתומכים המוקדמים ב-329 דולר והחברה גייסה כ-210 אלף דולר - פי ארבעה מהיעד הראשוני - כאשר נותר עוד חודש לסיום הקמפיין. בהנחה שהתוכנית העסקית תצא לפועל, המשלוח למזמינים צפוי להתחיל בדצמבר השנה.

רובוט ניקוי אוטונומי

חברת Narwal Robotics השיקה את השואב-שוטף הרובוטי הביתי שלה עם יעד גיוס צנוע של כ-30 אלף דולר, אך בפועל גייסה מעל 740 אלף דולר הרבה לפני תום הקמפיין. מה ששבה את דמיונם של ההמונים הוא ההבטחה לניקיון מלא של הבית בשיטת "שגר ושכח" - כמו דגמים אחרים שקיימים בשוק, המכשיר מסוגל לשטוף את הרצפה לאחר השאיבה. בנוסף, תחנת עגינה מכנית מתקדמת מאפשרת גם שטיפה עצמית וייבוש של סחבת הניקוי המובנית בין מחזורי שטיפה, במקביל למילוי עצמי של מים ברובוט השוטף.

תחנת העגינה מכילה שני מכלי נוזלים שמפרידים בין מים מלוכלכים למים נקיים, משאבה להתזת מים על הסחבות ומשטח לייבוש הסחבות. לפי החברה, המכל הפנימי בנפח של 5 ליטרים מאפשר למכשיר לשטוף שטח רצפה של כמעט 700 מ"ר בתוך כשלוש שעות. באגף השאיבה הביצועים מיישרים קו עם המכשירים המתקדמים בשוק, כולל מיפוי ואיתור מיקום בשיטת SLAM (הערכה של מיקום עצמי ומיפוי סימולטני) , בקרה ותכנון מסלול באמצעות אפליקציה בסמארטפון ועוד. המכשיר הבסיסי עולה לתומכים המוקדמים כ-449 דולר, ואם התוכניות יתקיימו המסירות יחלו בספטמבר 2019.