קניתם באמזון או בחנות רגילה? מסתבר שגוגל עוקבת אחר היסטוריית הרכישות שלכם

איך בגוגל יכולים לעקוב, ובכלל לדעת, על רכישות שבוצעו שלא דרכה? התשובה פשוטה: גוגל מסוגלת לאסוף רשימה על הרגלי הקנייה שלנו, בגלל הקבלות הדיגיטליות הנשלחות לחשבון הג'ימייל שלנו

סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (מימין) / צילום: רויטרס, HANNIBAL HANSCHKE
סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (מימין) / צילום: רויטרס, HANNIBAL HANSCHKE

בשבוע שעבר כתב מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, כי "הפרטיות אינה יכולה להיות מותרות". טוב ויפה, אך מאחורי הקלעים גוגל עדיין אוספת מידע אישי רב מהשירותים שבהם אנחנו עושים שימוש, כגון ג'ימייל, ואת החלק הזה לא ניתן למחוק בקלות. היום פורסם כי גוגל עוקבת אחרי הרבה מאוד מהמוצרים שאתם קונים - גם אם רכשתם את המוצר בחנות רגילה או באמזון.

דף שנקרא "רכישות" מציג רשימה מדויקת של רבים מהמוצרים אותם רכשנו, הרחק אחורה עד לשנת 2012, אם כי לא של כולם. הרכישות האלו מוצגות בגוגל למרות שלא בוצעו ישירות דרך גוגל, אלא באמצעות שירותים מקוונים או יישומים כגון אמזון או Myacy.

אז איך בגוגל יכולים לעקוב, ובכלל לדעת, על רכישות שבוצעו שלא דרכה? התשובה פשוטה: גוגל מסוגלת לאסוף רשימה על הרגלי הקנייה שלנו, בגלל הקבלות הדיגיטליות הנשלחות לחשבון הג'ימייל שלנו.

"כדי לעזור לך להציג את הרכישות שלך ולעקוב בקלות אחריהן ואחר ההזמנות והמנויים שלך במקום אחד, יצרנו יעד פרטי שרק אתה יכול לראות", אמר דובר גוגל ל-CNBC. "תוכל למחוק מידע זה בכל עת. אנו לא משתמשים במידע הזה שלך כדי להציג לך מודעות".

בשורה התחתונה, אין דרך קלה לעקוף את הגילוי החדש. אפשר למחוק את כל הקבלות שנשלחו אלינו מתיבת הדואר הנכנס ומהארכיון, אולם יש כאלה המעדיפים לשמור את הקבלות במייל, למקרה שנזדקק להן מאוחר יותר.

אין דרך למחוק את הקבלות מהרשימה, מבלי למחוק אותן קודם מגוגל. כאשר תנסה למחוק את המידע מרשימת הרכישות, אוטומטית תוכוון בחזרה להודעות הנכנסות בחשבון הג'ימייל שלך.

תנאי הפרטיות של גוגל גורסים כי רק אתה יכול לראות את הרכישות שלך. עם זאת, כתוב בנוסף כי "מידע על ההזמנות שלך עשוי גם להישמר עם הפעילות שלך בשירותי גוגל אחרים", וכי תוכל לראות ולמחוק מידע זה בדף נפרד של "הפעילות שלי". אלא שאינך יכול. דף הבקרה של פעילות גוגל אינו מאפשר לך לנהל את הנתונים שהוא מאחסן ב"רכישות".