8200 | פודקאסט

נולד באיראן, שירת ב-8200 והיום סוגר עסקאות באירופה

שוקי איתן עלה לארץ מטהראן בגיל 7 • בהמשך התגייס ל-8200, וכיום הוא סוגר עסקאות ענק עם החברות הגדולות בעולם כסמנכ"ל המכירות ולקוחות בחברת קלטורה • מה הקשר בין עבודת מודיעין עמוקה לסגירת עסקאות עם תאגידים בינלאומיים? • האזינו

סיפור חייו של שוקי איתן אינו שגרתי בשום צורה. הוא נולד בבירת איראן, טהראן, ועלה לארץ עם משפחתו לארץ כשהיה בן 7. כיום איתן מטפח זוגיות גאה, ויש לו שני ילדים בהורות משותפת. איתן התחיל את דרכו המקצועית ביחידת המודיעין 8200 בה שירת כשמונה שנים, ולאחר שחרורו מהיחידה בניגוד לשאר חבריו שבחרו במסלול הטכנולוגי, בחר איתן להתחיל במסלול עסקי בחברת NDS עד שזו נרכשה על ידי סיסקו ב-5 מיליארד דולר.

בארבע השנים האחרונות איתן אחראי על המכירות והפעילות השוטפת מול לקוחות בחברת "קלטורה" ב-EMEA (אירופה, אפריקה והמזרח התיכון). בתפקידו הצליח להגדיל פי ארבעה את המכירות, ולחתוך בחצי את כמות הלקוחות העוזבים. קלטורה, אשר הוקמה בשנת 2006, מספקת שירותי וידאו מתקדמים לשחקניות הגדולות בתחום: ספקי תוכן בעולם המדיה והטלוויזיה, אוניברסיטאות וחברות המדיה הגדולות בעולם החברה מעסיקה כ-500 עובדים מסביב לעולם, וגייסה עד היום יותר מ-160 מיליון דולר.

"צריך לקחת אסטרטגיה צבאית, לפרוט אותה לפרטי פרטים ולהביא אותה לכדי יישום"

יחידת 8200 עולה לכותרת בדרך-כלל בהקשר של יוצאי היחידה והשתלבותם בצד הטכנולוגי של עולם הסטארט-אפים, אבל איתן מאמין שדווקא 8200 היא מקום מצוין להתחיל בו קריירה מקצועית במסלול עסקי מכירתי, "8200 זה כמו עולם העסקים רק בלבוש צבאי. ביחידה למדתי שני דברים חשובים, האחד זה איך לקחת אסטרטגיה, לפרוט אותה לפרטי פרטים ולהביא אותה לכדי יישום. הדבר השני היא יכולת לספר סיפור (Storytelling) ללקוח שיוביל אותו לרכישת המוצר שלך, דבר שדורש לקשר המון פרטים קטנים ששמעת מלקוחות שונים, בדומה לעבודת המודיעין בה אתה נדרש לקשר המון פרטי מידע לכדי סיפור" הסביר איתן.

כאשר איתן סיים את שירותו הצבאי ב-8200, הוא התחיל את המסלול העסקי שלו בתפקיד אנליסט מודיעין שתפקידו הוא איסוף מודיעין על השוק, המתחרים והלקוחות, תפקיד זה הבהיר לו עד כמה משפיעה הכנה המודיעינית עמוקה ונכונה על היכולת לסגור עסקאות. "רצינו להיכנס לשוק האירופאי על חשבון אחד המתחרים הגדולים שלנו, אז הוצאנו לפועל מבצע מודיעיני שלם שכלל הקמת תשתית מודיעינית שלמה על אותו מתחרה. בסופו של דבר עשינו מהפך באירופה ולקחנו את השליטה בשוק מאותו המתחרה, אין לי ספק שהיכולת לקחת שוק מסוים, ללמוד אותו לעומק, את המתחרים שבו והלקוחות שבו, הוא קריטי היום בעולם העסקים".

מה ההכנה שדורשת מכירה ללקוחות ענק בינלאומיים? מהם הפרטים שצריך ללמוד על הלקוח? מה הם הכלים שעומדים לרשותנו? כמה משאבים הכנה שכזו דורשת מאיתנו? ואיך ניתן לממש את זה מחר בבוקר בחברה שלנו?

האזינו לפרק 17 של "עוד פודקאסט למכירות"

■■

"עוד פודקאסט למכירות", סדרה מקצועית מבית היוצר של "עוד פודקאסט לסטארט-אפים", שמפגישה אתכם בצורה בלתי אמצעית עם מובילים בתחום המכירות, אותם מורידי־הגשם מאחורי סיפורי ההצלחה הגדולים. בכל פרק אנחנו נביא את הסיפור האישי של כל אחד מהם, הסיפורים המרתקים מאחורי המספרים הגדולים של החברות המובילות בישראל, כמו כן בכל תוכנית נבחר נושא אחד וניתן כלים וטיפים שתוכלו לממש מחר בבוקר.

התוכנית היא מבית "עוד פודקאסט לסטארט-אפים" - תוכנית ליזמים בתחילת דרכם וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, מתארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. את "עוד פודקאסט" מובילים תומי בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הפודקאסט הוא בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

הסדרה "עוד פודקאסט למכירות" היא בהנחיית אדיר צימרמן, מייסד RAINMAKERS IL, יוזמה שמטרה להוות מנוע צמיחה להייטק הישראלי על ידי קידום תחום המכירות בקרב יזמים ואנשי מכירות. כמו כן, אדיר הוא סמנכ"ל המכירות של חברת Market Beyond.