מפתחים קוד פתוח? גיטהאב תאפשר לכם לגייס מימון המונים

פלטפורמת אחסון ושיתוף הקוד למפתחים השיקה את הכלי החדש בסוף השבוע • הכלי יאפשר למפתחים לקבל תמיכה כספית חודשית מתורמים שיבחרו לתמוך בהם

פלטפורמת GitHub על טלפון חכם / צילום: SHUTTERSTOCK
פלטפורמת GitHub על טלפון חכם / צילום: SHUTTERSTOCK

פלטפורמת אחסון ושיתוף הקוד למפתחים, גיטהאב, השיקה בסוף השבוע כלי חדש שיאפשר מימון המונים של מפתחים. הכלי החדש נקרא GitHub Sponsors, והוא הושק בגרסאת בטא, כך שעדיין אינו זמין לכל המשתמשים. הכלי יאפשר למפתחים לקבל תמיכה כספית חודשית מתורמים שיבחרו לתמוך בהם, על מנת שיוכלו לממן את העבודה שלהם על תוכנות קוד פתוח. הפיצ'ר אף יאפשר למפתחים להציע לתומכים הטבות שונות בתמורה לאותה תרומה חודשית.

הכלי בא לתת מענה לעובדה כי פיתוח תוכנת קוד פתוח, אליה כל אחד יכול לגשת, עשויה להיות לא רווחית. בפוסט הרשמי שפורסם בבלוג של גיטהאב נכתב כי הכלי יציע "דרך חדשה לתמוך כלכלית במפתחים שבונים את תוכנות הקוד הפתוח בהן אנחנו משתמשים מדי יום. מפתחי קוד פתוח בונים כלים עבור כולנו. הכלי החדש יסייע גם להם להצליח".

גיטהאב אף מבטיחה כי המפתחים שישתמשו בכלי לא יחויבו בעמלות כלשהן, יקבלו כיסוי מלא של עלויות עיבוד התשלומים בשנה הראשונה לשימוש, ואף כי גיטהאב תכפיל בשנה הראשונה לשימוש את התרומות שיתקבלו על חשבון החברה, בגובה של עד 5,000 דולר למפתח.

גיטהאב נרכשה בשנה שעברה על ידי ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט תמורת 7.5 מיליארד דולר.