בעקבות ירי נ"מ לעבר מטוס קרב ישראלי, צה"ל תקף משגר בסוריה

ירי נ"מ זוהה לעבר מטוס קרב ישראלי שביצע טיסה שגרתית בצפון הארץ • לפי דובר צה"ל, הפגז שנורה נפל בשטח סוריה ובתגובה הותקף המשגר • "צה"ל רואה בחומרה כל איום על מטוסיו", נמסר • סוריה טוענת כי אדם נהרג בתקיפה • דיווחים: "מל"ט ישראלי הופל במהלך התקרית"

מטוסי חיל האוויר / צילום: רויטרס
מטוסי חיל האוויר / צילום: רויטרס

צה"ל תקף הערב (ב') משגר שממנו בוצע ירי לעבר מטוס קרב ישראלי - כך הודיע דובר צה"ל. על פי ההודעה, מוקדם יותר היום זוהה ירי נ"מ לעבר המטוס הישראלי שביצע טיסה שגרתית בצפון הארץ. לפי דובר צה"ל, "פגז הנ"מ שנורה נפל בשטח סוריה והמשימה הושלמה כמתוכנן". בתגובה, צה"ל תקף את המשגר. עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה כל איום על מטוסיו ופועל להגנתם".

סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דיווחה כי התקיפה הישראלית, שבוצעה בקוניטרה שבדרום סוריה, גרמה למותו של אדם אחד ולפציעתו של אדם נוסף. עוד דווח על הרס כלי צבאי. כלי תקשורת בסוריה דיווחו על שמיעת פיצוצים וטענו כי הופל כלי טיס בלתי-מאויש של חיל האוויר במהלך התקרית.

בחלק מכלי התקשורת הסוריים דווח כי הטיל שנורה פגע בכלי הטיס הצבאי וכי ההרוג הוא קצין. על פי אחד הדיווחים, "בשעה 9:05 ביצע צבא האויב הישראלי תקיפה מבסיסו בהר אביטל תקיפה באמצעות טיל קרקע-קרקע שפגע בכלי צבאי בתל שעאר בקוניטרה. התקיפה הביאה למותו של קצין ולפציעת שני חיילים".

לפני כשבוע דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי ישראל תקפה מטרות בדרום סוריה יממה אחרי דיווח על תקיפה נוספת באזור דמשק. ראש הארגון, רמי עבד א-רחמן, אמר כי מטוסי של חיל האוויר שיגרו לפחות שלושה טילים מרמת הגולן, ושניים מהם פגעו בחטיבה של צבא סוריה המפקדת על מחוז קוניטרה. לדבריו, הטיל השלישי הושמד על ידי מערכות ההגנה האוויריות של משטר אסד.

יום קודם לכן, כלי התקשורת הרשמיים של סוריה דיווחו כי מערכות ההגנה הופעלו באזור קוניטרה, וגורם צבאי אמר לסאנ"א כי מערכות ההגנה זיהו מטרות עוינות שהגיעו מכיוון קוניטרה ויירטו אותם. ברשת אל-מיאדין דווח מפי תושבים באזור שקולות פעילות מערכת הנ"מ נשמעו באזור אל-כיסווה, שבדרום דמשק.