למרות הסערה בצמרת: איילון רשמה ברבעון הראשון רווח של 39 מיליון שקל - "הגבוה בתולדותיה"

חברת הביטוח דיווחה על גידול של כ-5% בפרמיות, שהסתכמו ברבעון הראשון בכ-779 מיליון שקל, כשהרווח הכולל נסק בכ-150%, על רקע נסיקה של יותר מפי 15 בהכנסות מהשקעות

לוי רחמני  / צילום: איל יצהר
לוי רחמני / צילום: איל יצהר

הרבעון הראשון של 2019 היטיב עם קבוצות הביטוח הישראליות, שהכנסותיהן תלויות ישירות ובמידה רבה בתשואות שנרשמות בשוקי ההון. זאת, בעיקר משום שברבעון הראשון השנה נרשמו עליות חדות בשוקי ההון, וכתמונת מראה לתוצאות חלשות בהרבה של השווקים ברבעון המקביל ב-2018.

על רקע זה, חל שיפור ניכר ברווחיה של קבוצת הביטוח איילון , שבימים האחרונים סימנה כי היא סוף-סוף יוצאת ממאבק שליטה דה-פקטו שהתגלע בין בעל השליטה בה, לוי רחמני, לבין יו"ר הקבוצה, שלמה גרופמן, עם רווח רבעוני של 39 מיליון שקל.

באיילון השורה התחתונה בדוחות השתפרה מאוד, כשהחברה צפויה לחוות בקרוב חילופי יו"ר. בחברה מציינים כי הרווח ברבעון הראשון ב-2019 הוא "הרווח הגדול ביותר לרבעון בתולדות החברה".

כך, למרות הרעש בצמרת הקבוצה האם הציבורית, חברת איילון ביטוח, המנוהלת על ידי אריק יוגב, התעלתה על הרעש והמשיכה בשיפור עם גידול של כ-5% בפרמיות, שהסתכמו ברבעון הראשון בכ-779 מיליון שקל, כשהרווח הכולל נסק בכ-150% לכ-39 מיליון שקל. גם באיילון זה קרה בעיקר הודות לזינוק חד, של יותר מפי 15, בהכנסות מהשקעות נטו. 

הודות לשוקי ההון, מנורה מבטחים ואיילון מציגות פתיחה חיובית לשנת 2019
 הודות לשוקי ההון, מנורה מבטחים ואיילון מציגות פתיחה חיובית לשנת 2019