פלטפורמת הגיבוי OwnBackup מגייסת 23 מיליון דולר

החברה, המפתחת פלטפורמת גיבוי ושחזור נתונים בענן, גייסה 23.25 מיליון דולר • את הסבב הובילו קרן ההון סיכון האמריקאית Insight Venture Partners וקרן ורטקס, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים בחברה, קרנות ההון סיכון Innovation Endeavors ו-Oryzn Capital וקרן ההשקעות של סיילספורס

אריאל ברקמן, מייסד משותף ו-CTO בחברת OwnBackup / צילום: OwnBackup
אריאל ברקמן, מייסד משותף ו-CTO בחברת OwnBackup / צילום: OwnBackup

חברת הסטארט אפ OwnBackup, המפתחת פלטפורמת גיבוי ושחזור נתונים בענן, גייסה 23.25 מיליון דולר. את הסבב הובילו קרן ההון סיכון האמריקאית Insight Venture Partners וקרן ורטקס, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים בחברה, קרנות ההון סיכון Innovation Endeavors ו-Oryzn Capital וקרן ההשקעות התאגידית של סיילספורס, Salesforce Ventures. בסך הכל גייסה החברה עד היום כ-50 מיליון דולר.

OwnBackup הוקמה ב-2015 על ידי אריאל ברקמן, אורי ינקלב, סם גוטמן, המכהן כמנכ"ל החברה וערן כהן, שאינו מחזיק בתפקיד פעיל בחברה כיום. המטה ממוקם בניו ג'רזי, ומשרדי המחקר והפיתוח, התמיכה ושירותים אחרים ממוקמים בתל אביב ובלונדון. החברה מעסיקה 121 עובדים, מתוכם 40 בישראל, והיא מתכננת להכפיל את צוות העובדים שלה בעקבות הגיוס. החברה לא חושפת את נתוניה העסקיים, אך ציינה בהודעתה כי הכנסותיה צמחו בלמעלה מ-100% בשנה האחרונה ביחס לשנה שלפניה וכי היא משרתת כ-1000 לקוחות עסקיים פעילים.

צוות OwnBackup בישראל/ צילום: OwnBackup
 צוות OwnBackup בישראל/ צילום: OwnBackup

החברה מפתחת פלטפורמת SaaS (תוכנה הנמכרת תמורת מנוי תקופתי כשירות), המאפשרת לבצע גיבוי אוטומטי ושיחזור של נתונים בפלטפורמות ענן שונות. השירותים של OwnBackup נועדו לכסות אובדן והשחתת נתונים כתוצאה מטעויות אנוש, כוונה זדונית, שגיאות בהטמעה ויישומים זדוניים. המערכת מספקת יכולות גיבוי שעומדות בדרישות רגולטוריות שונות, וכן מכוללת כלים כמו התראות על שינויים ומחיקת מידע שמזוהה כחריגה, ושחזורו.

הרעיון ל-OwnBackup התחיל מהעסק הקודם של ברקמן, מעבדת שיחזור בהרצליה שמתמחה בשחזור של מדיה דיגיטלית באופן כללי. המעבדה עסקה בשחזור מידע ממכשירים פיזיים, כמו טלפונים שנפלו לאסלה או מחשבים שנשברו. עם הזמן, החלו לפנות אליהם אנשים שביקשו עזרה בשחזור מידע שנמחק משירותים מקוונים, כמו Gmail ופייסבוק. כך עלה הרעיון לפתח פלטפורמה שתדע לגבות ולשחזר מידע מפלטפורמות SaaS.

כיום, החברה פונה ללקוחות עסקיים ולא לקוחות פרטיים, ומציעה להם לגבות ולשחזר נתונים שהם מחזיקים על גבי פלטפורמות ענן חיצוניות. פלטפורמת הענן העיקרית אותה החברה מגבה היא סיילספורס, איתה היא גם נמצאת בשותפות עסקית ומשווקת את המוצר ללקוחותיה. לצד סבב הגיוס, OwnBackup הודיעה על השקת מוצר חדש לשמירת נתונים בארכיון, המתייק נתונים אשר לא נדרשים יותר לצורך העבודה השוטפת ומסדר אותם בארכיון.

"אנחנו סוגרים פער שנוצר מהמעבר של ארגונים לשימוש בשירותי ענן. בעבר ארגונים היו משתמשים במערכות ניהול נתונים בתוך הארגונים, והיו להם מערכות גיבוי פנימיים, שהיו יכולים לתת את המענה במידה שהייתה בעיה במערכת הפנימית. ברגע שהארגונים עברו לענן ומסתמכים על שירותי ענן, פתרונות הגיבוי הישנים שלהם לא מתאימים להם יותר, ואין לארגונים שליטה על הגיבוי", אומר ברקמן, המכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה, בשיחה עם "גלובס". "שירותי ענן כמו סיילספורס לא מספקים את אותן היכולות של גיבוי ושיחזור כמו שהיו לארגונים לפני כן. המערכת שלנו מאפשרת להם לבצע את הגיבויים האלה באופן שתואם את הדרישות הארגוניות שלהם, וחשוב יותר - לשחזר נתונים בצורה מדויקת וספציפית לצרכים שלהם".

OwnBackup

● פעילות: פלטפורמת שיחזור וגיבוי נתונים בענן

● הקמה: 2015

● מייסדים: אריאל ברקמן, אורי ינקלב, סם גוטמן וערן כהן

● עובדים: 120 מתוכם 40 בישראל

● משרדים: ניו ג'רזי, תל אביב ולונדון

● גיוסי הון: 50 מיליון דולר

● משקיעים: Insight Venture Partners, קרן ורטקס, Innovation Endeavors ,Oryzn Capital ו- Salesforce Ventures.