יוסי בכר, לשעבר יו"ר בנק דיסקונט, ומנכ"ל משרד האוצר מונה ליו"ר קבוצת חיפה

דירקטוריון קבוצת חיפה, לשעבר חיפה כימיקלים, אישר את מינויו של יוסי בכר ליו"ר קבוצת חיפה • יוסי בכר: "אני נרגש וגאה להצטרף לקבוצת טראמפ ולקבוצת חיפה. אני משוכנע, שעם התמיכה המלאה של קבוצת טראמפ ויחד עם המנכ"ל מוטי לוין, אותו אני מכיר שנים רבות, נצליח להוביל את החברה לגבהים חדשים"

יוסי בכר / צילום: אלי יצהר
יוסי בכר / צילום: אלי יצהר

יוסי בכר, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר בנק דיסקונט מונה היום (ב') ליו"ר קבוצת חיפה (לשעבר חיפה כימיקלים). דירקטוריון החברה אישר את המינוי שקידם הבעלים של קבוצת חיפה, גו'לס טראמפ. עד מינויו של בכר לתפקיד, טראמפ שימש בתפקיד יו"ר החברה.

מקבוצת חיפה נמסר כי במסגרת תפקידו בכר יהיה אמון על פעילותה הגלובלית של החברה שכוללת 16 חברות בנות שפועלות ברחבי העולם ומערך מכירות שפועל בכ- 100 מדינות.

בקבוצה אמרו עוד כי בכר צפוי לקחת חלק מרכזי במהלכים שמוביל מנכ"ל החברה, מוטי לוין לקידום תכנית הצמיחה שלה ובמרכזה השקעות בהיקף כולל של יותר מ 1.2 מיליארד שקל לקראת ביסוס פעילותה באזור הנגב והקמת מתקן לייצור אמוניה בדרום וזאת, במסגרת תכנית רב שנתית לתקופה של 5 שנים. מכל האמוניה שהפעילה החברה במפרץ חיפה נסגר ב-2017 בתום מאבק ממושך שהובילו עיריית חיפה והארגונים הסביבתיים, ומאז החברה מקיימת את עיקר פעילותה בתחום יצור של דשנים לחקלאות - בדרום.

בקבוצת חיפה אמרו היום כי קידום תכנית הצמיחה יוביל להכפלת כושר היצור שלה - תוך הרחבת היצע התעסוקה בדרום הארץ במאות משרות.

"אני מכיר את האתגרים שלפניהם ניצבת החברה ואני משוכנע שביחד עם המנכ"ל לוין ובתמיכת הבעלים, נצליח להוביל את החברה לגבהים חדשים", אמר היום ד"ר בכר.

כיו״ר קבוצת חיפה, ד"ר בכר יהיה אחראי על פעילותה הגלובלית, הכוללת 16 חברות בנות בפריסה עולמית ומערך מכירות שפועל במעל 100 מדינות. בכר יפעל בשיתוף פעולה עם מנכ״ל הקבוצה, מוטי לוין, לקידום תוכנית הצמיחה שלה להכפלת כושר הייצור, הכוללת הרחבה משמעותית של הפעילות בדרום הארץ ויצירת מאות מקומות עבודה חדשים בנגב, בהשקעה כוללת של למעלה ממיליארד ומאתיים מיליון שקל.

בכר בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במנהל עסקים ודוקטורט מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי, בעברו כיהן בכר כשותף מנהל של פירמת רואי החשבון העולמית ליובושיץ-קסירר ארתור אנדרסן, והוביל את מיזוגה עם ארנסט אנד יאנג. בשנת 2003 מונה בכר למנכ״ל משרד האוצר, תחת שר האוצר דאז בנימין נתניהו.

חיפה גרופ אשר הוקמה בשנת 1966 כפרויקט ציוני, הינה מובילה עולמית בתחום הדשנים המיוחדים, המוכרת מגוון רחב של מוצרים איכותיים בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם. מרכז המחקר, הפיתוח והייצור של הקבוצה ממוקם בישראל, והיא מעסיקה כ- 5000 עובדים באופן ישיר ועקיף.

מנכ"ל "קבוצת חיפה", מוטי לוין: "בכר הינו מנהיג בעל שיעור קומה, שהוכיח הצלחה בכל תפקיד שעבר במהלך הקריירה. אני משוכנע כי הרקע הפיננסי, מיומנויות הניהול וההנהגה של דר' בכר יסייעו לחברה להמשיך ולבסס את המותג העולמי המוביל "חיפה" ויקלו על החברה להגשים את תכוניות הצמיחה שלה לשנים הבאות ".

יוסי בכר: "אני נרגש וגאה להצטרף לקבוצת טראמפ ולקבוצת חיפה. אני מכיר את האתגרים מולם ניצבת החברה, ואני משוכנע, שעם התמיכה המלאה של קבוצת טראמפ ויחד עם המנכ"ל מוטי לוין, אותו אני מכיר שנים רבות, נצליח להוביל את החברה לגבהים חדשים".