מוסדי ראשון נכנס לקנאביס: הכשרה חברה לביטוח השקיעה 10 מיליון שקל בטוגדר

הכשרה השקיעה בחברת גידול הקנאביס 10 מיליון שקל תמורת 4.76% ממניותיה, לפי שווי חברה של 200 מיליון שקל, ובפרמיה של 4.5% על מחיר המניה ביום חתימת ההסכם • מניית טוגדר רשמה היום עליות של כ-9%

הנהלת טוגדר / צילום: מתן נעים
הנהלת טוגדר / צילום: מתן נעים

מוסדי ראשון נכנס לתחום הקנאביס: הכשרה חברה לביטוח השלימה היום (ב') השקעה של 10 מיליון שקל בחברת גידול הקנאביס טוגדר. ההשקעה בוצעה לפי שווי של 200 מיליון שקל, במחיר של 4.14 שקל למניה המהווה פרמיה של 4.5% על מחיר המניה ביום חתימת ההסכם. בעקבות עליות של כ-9% במחיר המניה היום, שווי טוגדר  האמיר ל-208 מיליון שקל.

זוהי ההשקעה הישירה הראשונה של גורם מוסדי בחברת קנאביס הנסחרת בבורסה בתל אביב. עד כה בוצעה רק השקעה אחת, חצי מוסדית, בחברת הקנאביס הפרטית בזלת. קרן פנינסולה לעסקים קטנים, שהוקמה בתמיכת המדינה, השקיעה בה 30 מיליון שקל בהלוואה המירה למניות.

המשקיעים המוסדיים ראו את מניות הקנאביס נוסקות מתחילת השנה בעשרות ולעתים מאות אחוזים, אך בינתיים לא הצטרפו לחגיגה. כבר אז רמזו חלק מן הגופים כי הם מחכים לירידות בסקטור, כדי לבחון את הפוטנציאל שוב. כעת כשחלק מן החברות מאבדות גובה, ההתעניינות עשויה לחזור. טוגדר מהווה דוגמה טובה למגמה זו. מנייתה עלתה 37% מתחילת השנה ועד השיא שרשמה בפברואר, ומאז השיא כבר ירדה 47%.

צריך לציין כי השקעה זו עדיין לא מהווה גושפנקה מוסדית מלאה לתחום: הכשרה ביטוח אינה נמנית על צמרת השוק המוסדי. מדובר בגוף שנחשף להשקעות אלטרנטיביות ולא סחירות בעיקר בשנים האחרונות ובין היתר מתאפיין בהשקעות שמזכירות כאלה שעושים המוסדיים הגדולים, אך שבמקרה של הכשרה מהוות שיעור גבוה יותר מהתיק הכולל שהיא מנהלת. כך, הכשרה ביטוח הובילה בשנים האחרונות השקעות שאינן בזרם המרכזי של שוקי המניות והחוב - ברשת מלונות בראון ובקבוצת המשביר 365 של רמי שביט. האחראי על ההשקעות בחברה הוא יאיר קפלן.

עם השלמת ההקצאה תחזיק הכשרה חברה לביטוח 4.76% ממניות טוגדר, הנמצאת בשליטת מייסדיה - ניסים ברכה, ניר סוסינסקי וגיא עטיה. גם לטוגדר כמו לרוב חברות הקנאביס יש "בכיר סלב", במקרה הזה מדובר ביו"ר החברה יוחנן דנינו, לשעבר מפכ"ל המשטרה.

ברכה, מנכ"ל טוגדר פארמה, אמר היום כי: "אנו נמצאים בתנופת פיתוח: בישראל אנחנו מתחילים את הגידול באשקלון בשבועות הקרובים, באוגנדה אנחנו מתחילים קטיף ראשון ובגרמניה הפעילות בה אנחנו שותפים מתחילה לשווק קנאביס רפואי לבתי המרקחת. גיוס ההון יסייע לנו לממש ולהאיץ את התוכנית האסטרטגית להרחבת הנוכחות של החברה בישראל ובחו"ל, תוך יצירת ערך לבעלי המניות".

טוגדר הייתה אחת מחברות הראשונות שגייסה הון מן הציבור הישראלי, כשביולי 2018 גייסה 11.5 מיליון שקל. בסוף 2018 היו בקופת החברה 235 אלף שקל. היא הוציאה במהלך אותה שנה 5.3 מיליון שקל לפעילותה השוטפת.