גל הירש | בלעדי

בעקבות בקשת "גלובס": המשטרה מאשרת שגייסה עד מדינה בפרשת גל הירש

לאחר מאבק משפטי בין "גלובס" למשטרה, הסכימו הצדדים לפרסם את דבר גיוס עד המדינה בחקירות הנוגעות לחברת דיפנסיב שילד – מבלי לפרסם את זהותו לפי שעה • עורך דינו של הירש: "מדובר בעד בלתי אמין"

תא"ל במיל' גל הירש / צילום: ג'וזף
תא"ל במיל' גל הירש / צילום: ג'וזף

בעקבות בקשה שהגיש "גלובס" לבית המשפט, המשטרה מאשרת שהיא חתמה על הסכם עד מדינה בתיק החקירה של תא"ל במיל', גל הירש.

בשבועות האחרונים ניהל "גלובס", באמצעות עו"ד אוריין אשכולי ממשרד יורם מושקט, מאבק משפטי להסרת צו איסור הפרסום וחשיפת זהותו של עד המדינה בתיק של הירש. זאת, לאור העובדה שאנו סבורים כי יש אינטרס ציבורי רב בחשיפת זהותו של עד המדינה הספציפי, בתיק ספציפי זה.

המשטרה התנגדה נחרצות לבקשת "גלובס" לחשוף את זהותו של עד המדינה, או כל פרטים שעשויים להביא לגילויה. המשטרה טוענת כי ביטול צו איסור הפרסום על זהות עד המדינה באופן גורף עלול להביא לפגיעה מהותית בחקירה, ואף להוביל לשיבוש מהלכי חקירה עתידיים.

לאחר התדיינות בין הצדדים, הסכימה המשטרה לצמצם את צו הפרסום "באופן שבו ניתן יהיה לפרסם את דבר קיומו של הסכם עד מדינה בתיק החקירה", וכך אנחנו עושים. יובהר כי בכוונתנו לחזור ולבקש את הסרת צו איסור הפרסום בעתיד.

נגד גל הירש נפתחו שתי חקירות סביב עסקיו בחברת דיפנסיב שילד. במסגרת הפרשה הראשונה, שנחשפה בשלהי 2015, עלו חשדות הנוגעים לאופן זכייתן של דיפנסיב שילד, חברה בבעלות עודד שכנאי, הירש ואחרים, וחברת אופק, בבעלותו של מעוז איגר, בהליך מכרז לפינוי הנפלים בחוף ראשון לציון. בראשית אוקטובר הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה להירש כי החליטה לסגור את התיק נגדו בעילה של חוסר אשמה.

פרשה שנייה שבה נחקר הירש עודנה פתוחה. דיפנסיב שילד ובעלי מניות שלה, בהם הירש, נחקרו בחשד למתן שוחד לשר ההגנה הגיאורגי בעת שהחברה סיפקה שירותי הדרכה לצבא הגיאורגי, וכן בעבירות מס. אף שהתיק הזה עדיין מתנהל, לפי ההערכות אין ראיות לשוחד נגד הירש. עיקר העדות של עד המדינה עוסק בפעולותיה של דיפנסיב שילד.

בא-כוחו של הירש, עו"ד טל שפירא, מסר: "אין כל הצדקה להסתיר מפני הציבור את שמו של עד המדינה, מלבד המבוכה הרבה שתיגרם לגורמי האכיפה עם חשיפת שמו".

שפירא הוסיף ומסר כי "מדובר בעד מדינה בלתי אמין. עמדתנו החד-משמעית היא כי יש לפרסם את שמו לאלתר, כדי שהציבור יוכל להתרשם מטיבן המפוקפק של העדויות שעומדות בבסיס חקירה זו. בכוונת הירש לעתור בעניין זה לבית המשפט בהקדם". 

***חזקת החפות. מבין שני תיקי החקירה שנפתחו נגד תא"ל במיל' גל הירש בגין פעילותו בחברת דיפנסיב שילד, אחד מהם נסגר מחוסר אשמה. התיק האחר עודנו נבדק, לא התקבלה בו כל המלצה או החלטה על הגשת כתב אישום, ולהירש עומדת חזקת החפות.