קרן IGP של ליכטמן ושני מובילה השקעה של 110 מיליון דולר בסלברייט

חברת סלברייט, שמפתחת פתרונות מודיעין דיגיטלי, נמצאת בשליטה של תאגיד סאן היפני • ל-IGP הצטרפו בהשקעה בעלי המניות המרכזיים של הקרן עצמה

משה ליכטמן וחיים שני / צילום: ענבל מרמרי
משה ליכטמן וחיים שני / צילום: ענבל מרמרי

קרן IGP שהוקמה על ידי משה ליכטמן וחיים שני מובילה השקעה של 110 מיליון דולר בחברת סלברייט הישראלית - כך הודיעה החברה היום (ב'). המשקיעים החדשים יקבלו 25% ממניות סלברייט, כך שההשקעה משקפת לחברה שווי של 440 מיליון דולר. בנוסף לקרן, בהשקעה ישתתפו גם המשקיעים המרכזיים של הקרן עצמה. סלברייט מפתח-תקווה, שמפתחת פתרונות מודיעין דיגיטלי, עבור גופי אכיפת חוק, גופים ממשלתיים וגופים ארגוניים, נמצאת בשליטה של תאגיד סאן היפני.

הכלים שפיתחה סלברייט משמשים סוכנויות לאכיפת חוק, צבא ומודיעין בעשרות מדינות להשיג נתונים ולאתר פעילות מסוכנת, לצד חברות עסקיות מהגדולות בעולם שמשתמשות במוצרים לטובת חקירות פנימיות (על-פי החוק). מדובר בחברות כמו אפל, גוגל, ורייזון, בנקים גדולים ועוד.

מערכות החברות מסוגלות לאסוף ולנתח נתונים מטלפונים סלולריים, מחשבים וטאבלטים, מחשוב ענן ואפילו נתונים מרחפנים אזרחיים שנלכדו בידי כוחות הביטחון. סלברייט מחזיקה, על-פי נתוניה, ב-45% מנתח השוק של הפורנזיקה של טלפונים ניידים, ומנהליה אמרו בראיון כי כיום המוצר של החברה מהווה את כלי העבודה הראשוני ב-75% מחקירות המשטרה בעולם.

סלברייט החלה את דרכה ב-2001 עם מוצר שונה, ושלושת מייסדיה, ירון ברץ, יובל אפללו ואבי יבלונקה, מעולם לא עבדו בה בפועל. הם באו עם רעיון ועם סכום ראשוני קטן של 50 אלף דולר. סרבר וכרמיל מנהלים את החברה משנת 2005. החברה מעסיקה היום כ-700 איש.

"ההחלטה האסטרטגית של IGP היא ההכרה האולטימטיבית בעמדת ההובלה שלנו, והיא מתקפת את החזון והאסטרטגיה של החברה בשווקי הליבה", מסר כרמיל בהודעה לעיתונות. "שותפות זו תאפשר לסלברייט להאיץ את אסטרטגיית הצמיחה שלה - הן באופן אורגני והן באמצעות רכישות ויצירת ערך משמעותי עבור בעלי המניות שלנו".

חיים שני, מייסד-משותף ושותף כללי ואורי ארדה, שותף כללי ב-IGP, יצטרפו עם השלמת ההסכם לדירקטוריון סלברייט. "זיהינו את ההזדמנות להתרחבות של סלברייט בתחום המודיעין הדיגיטלי", אמר שני. "אנו מאמינים שסלברייט ממוצבת היטב כדי למנף את ההובלה שלה בשוק המודיעין הדיגיטלי במקביל לצמיחה המרשימה שלה".

את חברת סאן היפנית ייצג משרד עוה"ד הרצוג פוקס נאמן. את IGP ייצג משרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'. את סלברייט ייצג משרד FWMK.