ביה"ד של הליכוד: יאושר מיזוג עם כחלון ואנשיו, לא יתקיימו פריימריז

בית הדין של תנועת הליכוד פרסם את החלטתו להכשיר את החלטת מזכירות התנועה לצירוף ארבעת חברי סיעת כולנו ולא לכנס את מרכז המפלגה בשביל לאשר מהלך זה • נשיא בית הדין, עו"ד מיכאל קליינר:  "טובת התנועה מחייבת דחיית עתירות נגד החלטת המזכירות"

בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

בית הדין של תנועת הליכוד פרסם הבוקר (א') את החלטתו להכשיר את החלטת מזכירות התנועה לצירוף ארבעת חברי סיעת כולנו ולא לכנס את מרכז המפלגה בשביל לאשר מהלך זה.

נשיא בית הדין של הליכוד, עו"ד מיכאל קליינר, הסביר בהחלטתו כי נוכח הנסיבות החריגות והצורך לצרף את מפלגת כולנו במהרה, באותן 48 שעות של לפני פיזור הכנסת, לא הייתה ברירה אלא לבצע זאת כפי שבוצע.

נימוקו המרכזי של קליינר הוא ש"טובת התנועה" גוברת על סעיפי תקנון ספציפיים המחייבים את אישור המיזוג באמצעות מרכז המפלגה.

החלטת מזכירות הליכוד, לאשר יציאה לבחירות ללא התמודדות על ראשות המפלגה (כלומר שנתניהו הוא המועמד), ללא פריימריז נוספים לרשימה ותוך אישור שילוב אנשיו של כחלון - תהיה בתוקף.

החלטת עו"ד קליינר סותרת דברים שהוא אמר בראיון רדיו ביום פיזור הכנסת (29 במאי 2019): בראיון לרדיו החרדי "קול ברמה" אמר קליינר כי למזכירות הליכוד אין סמכות לאשר או לבטל את הפריימריז, ואין לה סמכות לאשר את המיזוג עם כולנו. הוא ציין אז כי גם את חוקת הליכוד קשה לשנות, וכי הסמכות מסורה בידי מרכז המפלגה.

העתירות הוגשו על-ידי חברי הכנסת מיכל שיר ואריאל קלנר ועל-ידי פעילי הליכוד אלעד מלכא, יאיר גבאי (מי שהיה אמור להיות ברשימת הליכוד במקום 19) ופנחס עידן וכן על-ידי יעקב בן סעדון ואורי פרץ, שהאחרון טען כי יש צורך לקיים פריימריז על ראשות המפלגה לפני הבחירות לכנסת ה-22.

לפי פסק הדין של בית הדין של הליכוד, יו"ר הליכוד נתניהו ויו"ר המזכירות ישראל כ"ץ יגיעו להבנות עם חברי הכנסת של כולנו, אשר יבטיחו שלאחר מערכת הבחירות לא יוכלו חברי הכנסת מכולנו להיפרד מן הליכוד, וששיתוף הפעולה הפרלמנטרי יימשך לאורך כל הקדנציה של הכנסת ה-22.

בנוסף נקבע בפסק הדין כי מזכירות הליכוד תאשר חקיקת חוק נורווגי שיחול על ארבעה שרים, כך שייכנסו ארבעת המועמדים הבאים בתור ברשימה לכנסת מיד לאחר הרכבת הממשלה, וזאת כדי לפצות את אותם מועמדים הנמצאים במקומות הבאים ברשימה לכנסת אשר עשויים להיפגע כתוצאה משילוב אנשי כולנו ברשימה.

בנוסף נקבע בהחלטת בית הדין כי "עד להסדרת נושא השריונים בחוקת התנועה, החלטות חריגות על צירוף אישים לליכוד כדי לחזקו פוליטית או הסמכת נתניהו לצרף אישים לרשימה - יתקבלו במרכז המפלגה".