אסיפת סייברארק נדחתה, כנראה על רקע הסתייגות מהתגמול ההוני למנכ"ל מוקדי, מייסד ומנכ"ל החברה

ההצעה המקורית הייתה לאשר למייסד והמנכ"ל אודי מוקדי הקצאת כ-24 אלף אופציות, כ-38 אלף מניות חסומות ועוד כ-27 אלף מניות חסומות שיבשילו על בסיס עמידה ביעדי ביצוע – הקצאה בשווי של מעל 6 מיליון דולר בהנחת עמידה במלוא היעדים

אודי מוקדי, מנכ"ל חברת CyberArk / צילום: סטיוארט גרפילד
אודי מוקדי, מנכ"ל חברת CyberArk / צילום: סטיוארט גרפילד

אסיפת בעלי המניות של חברת סייברארק, שהייתה אמורה להתכנס שלשום (ג'), נדחתה זמן קצר לפני מועד ההתכנסות, והחברה דיווחה כי מועד חדש ייקבע ב-21 הימים הקרובים. נראה שהסיבה לדחייה היא הסתייגות של בעלי מניות מאחד הסעיפים שעמדו על הפרק, ונוגעים לתגמול ההוני ליו"ר ומנכ"ל החברה שגם ייסד אותה, אודי מוקדי.

סייברארק ציינה בדיווח על  הדחייה כי היא נועדה לתת לבעלי המניות זמן נוסף לשקול את ההצעה ואת התוספת להצעה, שפורסמה בדיווח החדש. "דירקטוריון החברה והנהלתה עוסקים באופן פעיל, ומבקשים משוב מבעלי המניות, במאמץ להמשיך ולחזק את פרקטיקות התגמול והממשל בחברה, ולהתאים אותן לאינטרסים של בעלי המניות", נכתב בדיווח של סייברארק על דחיית האסיפה. "הדירקטוריון וועדת התגמול שלו מבקשים להבטיח שהתגמול ההוני תומך בהשגת היעדים הפיננסיים והאסטרטגיים ותואם לפרקטיקות הנהוגות בשוק, תוך ניהול יעיל של רמת הדילול לבעלי המניות".

הנפקת מניות חסומות כחלק מהתגמול ההוני גורמת לדילול בעלי המניות הקיימים. בסייברארק  מציינים כי הדירקטוריון מכיר בכך שהבנצ'מרק שנהוג בקרב חברות זרות שנסחרות בנאסד"ק הוא שיעור דילול שלא עולה על 10%, בעוד שבהצעה שסייברארק פרסמה קודם לכן שיעור הדילול היה מגיע ל-11.8%. לפיכך, הדירקטוריון מאשר להפחית את השיעור לפחות מ-10% באמצעות ביטול חלק מהמניות ששמורות למענקים עתידיים, במסגרת תוכנית התגמול ההוני של סייברארק.

ההצעה המקורית הייתה לאשר הקצאת כ-24 אלף אופציות, כ-38 אלף מניות חסומות (RSUs) וכ-27 אלף מניות חסומות שיבשילו על בסיס עמידה ביעדי ביצוע (PSUs) למוקדי - הקצאה בשווי 6 מיליון דולר בהנחה של עמידה במלוא היעדים.

למעשה, השווי גבוה יותר; השווי הנ"ל נכון לחודש פברואר, אז דנה ועדת התגמול במענק, והוא מבוסס על המחיר הממוצע של מניית סייברארק בינואר, כ-78.1 דולר, בעוד שהיום שווי המניה גבוה משמעותית, כ-124 דולר, כאשר המומנטום החיובי במניה מגיע על רקע תוצאות פיננסיות טובות. בהצעה המקורית, כ-2.3 מיליון מניות סייברארק נשמרו לצורך מענקים הוניים עתידיים, כאמור דילול של 11.8%. נזכיר, שב-2018 עלות התגמולים של מוקדי הסתכמה ב-6.7 מיליון דולר.

סייברארק מספקת פתרונות לניטור, ניהול ואבטחה של חשבונות מועדפים במערכות מחשוב ארגוניות, ושווי השוק שלה בנאסד"ק הוא 4.6 מיליארד דולר.