יו"ר העבודה עמיר פרץ מצרף את אורלי לוי-אבקסיס: "המדינה שכחה שכבות שלמות"

לוי-אבקסיס היא אחת הדמויות הפוליטיות המחוזרות ביותר בשבועות האחרונים • לוי אבקסיס: "יודעים כולם שלא ניסיתי למכור את עצמי, לא עניתי לטלפונים ולא השבתי לעיתונאים, אבל בגלל הקדמת הבחירות, הגיעה השעה" • מרצ: "עמיר פרץ חוזר על הטעות של אבי גבאי ומרסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל"

אורלי לוי / צילום: אוסף התצלומים הלאומי
אורלי לוי / צילום: אוסף התצלומים הלאומי

הפתעה נוספת במועד ב' של הבחירות: יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ מצרף אליו את אורלי לוי אבקסיס. את ההודעה הדרמטית מסר פרץ הערב במסיבת עיתונאים.

לוי רצה בבחירות האחרונות בנפרד לאחר שכשלו מגעיה להצטרף לכחול לבן. עוד קודם לכם עזבה את מפלגתו של אביגדור ליברמן. מדובר במהלך אסטרטגי של פרץ שמנסה לקושש עבור המפלגה קולות מן הימין.

פרץ הודיע רשמית להורוביץ שהחליט שלא לחבר את הרשימות, כדי להתמקד בהבאת קולות מהימין, כפי שמעידה ההתחברות לאורלי לוי.

הסיכום בין פרץ ללוי אבקסיס הוא על שלושה מקומות למפלגת גשר בעשירייה הראשונה. שיתוף הפעולה הוא בין גשר לעבודה. לוי אבקסיס אינה נכנסת למפלגת העבודה. כל אחת מן המפלגות תשמור על עצמאותה.

במסיבת העיתונאים, אמר פרץ כי "המדינה שכחה שכבות שלמות. עם אורלי נוצרת ברית של התחדשות ותקווה.

"אנחנו מזהים את הרגישויות בחברה בישראל. אנחנו מסתערים על הלבבות עם מסע של אהבת חינם. לא ניגרר לשיח הרעיל. לא נשתתף בתחרות המשפטים הפוגעניים. לא נרחיב את השסעים.

"כל שליח שלנו ובכל מקום אליו נגיע נדבר על חינוך, משפט, רווחה. אני עומד נרגש מכך שלצידי עומדת אורלי לוי אבקסיס.

"לוי אבקסיס היא אישה פורצת דרך בצדק החברתי ולא בצדקה. היא יודעת בדיוק את הצרכים של תושבי הכפרים, העירות, ועד תושבי עזה ושדרות. אורלי מפילה חומות של התנגדות כשהיא מעבירה חוקים כלכלים ומטפלת בגזרות. היא מנהיגה עבור רבים".

לוי אבקסיס אמרה במסיבת העיתונאים כי "חשבתי שגמרתי עם לעמוד מול פודיום ומול כתבים... האמת היא שאני אחוזת התרגשות כי אני אחרי פסק זמן וחיבור מחדש עם הילדים והמשפחה. היה פער גדול בין ההשקעה שלי לבין התוצאות של הבחירות.

"אני שומעת מן הציבור כל הזמן, אורלי תחזרי. מתגעגעים אליך. אבל הבחירות האחרונות שברו אותי, לא שברו אותי אלא איכזבו אותי. יודעים כולם שלא ניסיתי למכור את עצמי, לא עניתי לטלפונים ולא השבתי לעיתונאים, אבל בגלל הקדמת הבחירות, הגיעה השעה".

יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, מסר: "אני מברך את אורלי לוי על חזרתה למגרש הפוליטי. אורלי היא מנהיגה חברתית, וטוב למדינת ישראל שתהיה בכנסת".

ממפלגת מרצ נמסר בתגובה: "עמיר פרץ חוזר על הטעות של אבי גבאי ומרסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל. במקום איחוד גדול הוא בחר בשיריון קטן. באתי לשיחות עם פרץ בלב שלם ובנפש חפצה, במטרה להביא בשורה חדשה ומלהיבה לציבור בישראל.

"לצערי, ברגע האמת, החליט עמיר פרץ לחזור על הטעות של קודמו בתפקיד, ובחר לסרב לחיבור בין מרצ למפלגת העבודה.

"הוריתי למטה המפלגה להאיץ את קמפיין מרצ לבחירות הקרובות. לציבור בישראל מגיעה אלטרנטיבה ערכית, לציבור בישראל מגיעה מפלגת שמאל אידיאולוגית גדולה ומשפיעה שתשנה את המציאות ותחזיר לחיינו ערכים של שלום, שוויון וחופש.

"מרצ בראשותי פתוחה לחיבורים וצירופים, אך מוכנה ומאורגנת לריצה לבד, בפתק אחד שכולו מרצ".

תגובת הליכוד להצטרפותה של אורלי לוי לשמאל: "אנחנו ממשיכים שלא להתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. כשנחרוג מכך - נודיע".

לוי אבקסיס היא אחת הדמויות הפוליטיות המחוזרות ביותר בשבועות האחרונים

ההצטרפות של לוי-אבקסיס לפרץ מזכירה את החבירה ההיסטורית של אביה דוד לוי למפלגת העבודה בראשות אהוד ברק לפני 20 שנה. אותה החבירה הביאה לניצחונו של ברק וכניסתו לתפקיד ראש הממשלה.

לוי-אבקסיס היא אחת הדמויות הפוליטיות המחוזרות ביותר בשבועות האחרונים, וזאת על אף הכישלון הפוליטי ואי הצלחתה לעבור את אחוז החסימה בבחירות לכנסת העשרים ואחת. יצויין שהצלחתה להביא כשבעים אלף תומכים לקלפיות אינה דבר של מה בכך.

מבחינת פרץ מדובר בהישג משמעותי, שכן לוי-אבקסיס היא פופולרית בעיירות בצפון ובדרום, והיא בעלת יכולת רטורית חזקה מאוד. ההצטרפות שלה מחפה במידת מה על הפרישה המהדהדת של חברת הכנסת שלי יחימוביץ', עמה היו לפרץ יחסים מורכבים.

לפי תקנוני מפלגת העבודה, שיריונים ו/או חבירות עם מפלגות כמו מרץ יחייבו את כינוס ועידת המפלגה בשבועיים הקרובים עד למועד סגירת הרשימות ביום 1 באוגוסט 2019.

עמיר פרץ מצביע בפריימריז / צילום: דוברות עמיר פרץ
 עמיר פרץ מצביע בפריימריז / צילום: דוברות עמיר פרץ