פרץ משנה את הטון: לא אשב עם נתניהו גם בטרם כתב אישום

אתמול אמרה אורלי לוי כי אינה פוסלת חבירה לממשלת בראשות הליכוד; הקווים האדומים לדבריה הם אם יוגש נגד נתניהו כתב אישום • היום הציג פרץ עמדה נחרצת יותר ואמר: "נתניהו הפך לנטל על ישראל"

עמיר פרץ / צילום: תמר מצפי, גלובס
עמיר פרץ / צילום: תמר מצפי, גלובס

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ מבהיר היום (שבת), לאחר כמה אמירות עמומות ולא מחייבות, כי לא ייכנס לממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אם הוא תחת כתב חשדות, קרי המצב הנוכחי או תחת כתבי אישום. מדובר בהחרפה של עמדתו המקורית שגרסה כי רק אם יהיה כתב אישום הדבר ימנע ממנו כניסה לממשלה, וכך צייץ לפני יומיים בטוויטר.

 

בכינוס ראשי רשויות מקומיות ופעילים במגזר הבדואי שהיה היום בצפון, אמר פרץ: "אני מודיע בצורה הנחרצת ביותר - אנחנו לא נשב עם נתניהו תחת כתב חשדות או כתב אישום, ולא נכנס לממשלה שלא תבטל את חוק הלאום או ממשלה שתחוקק חוקי חסינות וגזענות". 

אתמול אמרה אורלי לוי, שותפתו החדשה של פרץ, כי אינה פוסלת חבירה לממשלת בראשות הליכוד, וכי אינה בוחרת עבור הליכוד מי עומד בראשו. הקווים האדומים לדבריה הם אם יוגש נגד נתניהו כתב אישום, שכן אז נתניהו לא יוכל לכהן כראש ממשלה אם ייאלץ להילחם על חפותו.

לוי אמרה את הדברים בלשון רבים כשנשאלה אם פרץ שותף לדעתה זו, אך פרץ היום מציג כאמור עמדה אחרת, כי לא יהיה מוכן להיכנס לממשלה עם נתניהו גם לפני כתב האישום כל עוד יש נגדו את כתב החשדות שהיועץ המשפטי הציג לנתניהו בתחילת השנה. ועם זה חשוב לציין כי אבי גבאי שהיה אף נחרץ יותר בהתבטאויות נגד נתניהו במערכת הבחירות הקודמת, היה מוכן לשקול חבירה לנתניהו במהלך המשא ומתן ביניהם לפני ההחלטה על ההליכה לבחירות נוספות.

בכינוס הסביר פרץ את החיבור עם אורלי לוי ברצון להגדיל את פוטנציאל הבוחרים של הגוש ולהביא למהפך. פרץ אמר בין השאר "אנחנו לא מפלגה פוליטית אלא בית פוליטי שכל ישראלי יוכל למצוא בו את הכתובת שלו". מדברי פרץ נעדרה המילה שמאל, והמשפט האחרון המצוטט מעיד כי פרץ פונה לקהל יעד במרכז, קרי לקהל של "כחול לבן" שמציגה את עצמה בצורה זהה: "בית לכל הישראלים".

הוא תקף את מדיניות נתניהו, שלדבריו הדירה אוכלוסיות שלמות: "נתניהו הפך לנטל על ישראל. נתניהו זנח את הפריפריה, זנח את המגזר הערבי ואת הקיבוצים והמושבים, ולכן הוא צריך לפנות את כסאו ולאפשר להתחבר מחדש לכל האוכלוסיות האלה.

"הוא הפקיר את מגזר המיעוטים בישראל ומי שלא מוכן לתת שיוויון למיעוטים בחברה מאבד את התוקף המוסרי להוביל את המדינה."