איחוד מפלגות הימין: הפער בין הצדדים נוגע להמלצה על נתניהו

ראשי מפלגות הימין נפגשו אתמול וסיכמו על התמודדות משותפת • צמרת הרשימה הוסכמה כדלקמן: איילת שקד בראש, ואחריה ישובצו פרץ, סמוטריץ' ובנט • יו"ר הבית היהודי רוצה התחייבות להמלצה על נתניהו, בעוד שקד ובנט טוענים כי לאור ההתנהגות של נתניהו, אין לתת התחייבות כזו מראש • סמוטריץ' קרא לעוצמה יהודית לבוא למו"מ • משה פייגלין, ראש מפלגת זהות, הודיע כי המפלגה תרוץ בעצמה ותיכנס לכנסת

ראשי מפלגות הימין, השרים פרץ וסמוטריץ' והשרים לשעבר איילת שקד ונפתלי בנט נפגשו אתמול (א') עד לשעה 01:30 לפנות בוקר בבית המלון רמדה בירושלים וסיכמו על התמודדות משותפת. הפערים בין הצדדים נותרו בנוגע לשיבוץ הרשימה החל מן המקום השמיני ומעלה, כאשר צמרת הרשימה הוסכמה כדלקמן: יו"ר הרשימה היא איילת שקד, ואחריה ישובצו: הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט.

לדברי שני הצדדים, הנושא שנותר במחלוקת הוא סוגיית ההמלצה על נתניהו לראשות הממשלה. יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, רוצה משקד ובנט התחייבות להמלצה על נתניהו, בעוד האחרונים ראו כיצד בסיום המו"מ אחרי הבחירות לכנסת ה 21, פנה נתניהו למפלגת העבודה והפציר בהם להיכנס לממשלה תמורת תיק המשפטים והבטחון, ולכן שקד טוענת כי אין לתת התחייבות כזו מראש.

היום צפויים הצדדים להיפגש ולסגור את הפרטים הנוספים בנוגע לאיחוד.

השר סמוטריץ' דיבר היום בבוקר בגלי צה"ל ואמר שהם מעוניינים מאוד בכניסת עוצמה לישראל לתוך הרשימה וקרא להם לבוא למו"מ. לדבריו, בן גביר ועוצמה יכלו לסגור הסכם עמם עוד לפני החיבור עם הימין החדש אך סירבו לעשות זאת. הויכוח בין הצדדים הוא על מספר השריונים לאנשי עוצמה בעשירייה הראשונה.

ח"כ יאיר לפיד קרא הבוקר לראשי הימין שלא לשתף פעולה עם מפלגת עוצמה לישראל: "הכהניסטים לא אנשים לגיטימיים. הם לא צריכים להיות בכנסת ישראל. שקד ובנט - אל תכניסו אותם לאיחוד. אלה לא עמדות לגיטימיות. אסור להכניס אותם רק בגלל שנתניהו פוחד מהכלא".

באשר לחיבור הנוסף עם מפלגת זהות של משה פייגלין, לא ידוע עדיין אם הוא יצורף או לא. פייגלין אמר הבוקר בכלי התקשורת שלא קיבל פניה משקד: "לא נוהל שום מו"מ למרות שכולם ידעו שידנו מושטת. לכן, נרוץ בעצמנו וניכנס לכנסת".