מנכ"ל טאואר: "אם המצב ימשיך כמו שאנחנו מאמינים, נצטרך בעתיד עוד קפסיטי"

ראסל אלוונגר אמר את הדברים לאחר פרסום דוחות טובים לרבעון השני • מניית טאואר עולה בעקבות דוחות חיוביים בהם עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח • בשבוע שעבר נסחרה מניית יצרנית השבבים בעליות על רקע דוחות חיוביים שפרסמה חברת Texas Instruments

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר / צילום: איל יצהר

"היה לנו רבעון טוב. על רקע מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, היו מי שהפחיתו תחזיות, אבל אנחנו לא - ולמעשה עקפנו את התחזיות בכל הפרמטרים. אני חושב שזה מסר עוצמתי" - כך אמר היום (ב') מנכ"ל טאואר  , ראסל אלוואנגר לאחר פרסום הדוחות לרבעון השני של 2019, והוסיף כי ה"רוחות הנגדיות" שבהן טאואר נתקלת הן יותר גיאו-פוליטיות מאשר כלכליות. "מסר עוצמתי נוסף הוא ההשקעה של 100 מיליון דולר, בשל הביקושים מלקוחות שגבוהים מיכולת הייצור הקיימת. זה ייצר לנו צמיחה נוספת באזורים שיש בהם ביקוש חזק".

בחברה מציינים כי בהתאם לעלייה משמעותית בניצולת הייצור במפעל המתקדם מסוגו של החברה (בפלטפורמת 300 מ"מ), ולעלייה בביקושי הלקוחות מעבר ליכולות הייצור הנוכחיות, תוסיף החברה כושר ייצור במפעל ה-300 מ"מ באוזו, יפן. בהתאם לתוכנית, הציוד אמור להיות מותקן במהלך המחצית הראשונה של שנת 2020.

האם הרחבת כושר הייצור היא פתרון לטווח הארוך, או שתידרש השקעה נוספת בהמשך?

אלוואנגר: "אנחנו שמחים שזה לא פתרון לטווח ארוך, כי הביקוש מאוד גבוה. זה פתרון לפעילויות שאנחנו צריכים ב-2020 ויאפשר פעילויות נוספות מעבר ל-300 מ"מ, שיוסיפו להכנסות ולשולי הרווח. זאת פעולה בטווח הקצר, שתיתן פתרון בטווח הבינוני. אם המצב ימשיך כמו שאנחנו מאמינים, נצטרך בעתיד עוד קפסיטי (יכולת ייצור)".

ואיך זה יושג?
"יש דרכים אפשריות רבות, לדוגמה בעסקה כפי שעשינו בעבר עם פנסוניק, בניסיון לרכוש מפעל ועוד. אפשר להניח שאנחנו בוחנים את הדרכים".

ברמת הפעילות הקיימת, אלוואנגר מציין למשל את תחום ה-power management (ניהול צריכת ההספק) כשוק שהיה חזק ברבעון השני וצפוי להמשיך להיות חזק גם ברבעון הבא, ומזכיר בהקשר דומה גם את הפעילות בתחומי התעופה והביטחון. לדבריו, בשנה כולה, כל תחומי הפעילות של טאואר יציגו בין "איזון לצמיחה טובה" ביחס ל-2018, למעט שוק ה-SiGe (שרובו לתחום הדאטה סנטר) שיציג ירידה, בעיקר ביחס לקצב ההכנסות בסוף 2018.

בטאואר כבר אמרו בעבר כי המחצית השנייה תהיה טובה יותר מהראשונה, ואלוואנגר אמר היום כי "בהחלט, הרבעון השלישי צפוי להיות טוב יותר מהרבעון הראשון והשני וזה טוב. לגבי הרבעון הרביעי יש עדיין אי ודאויות, ואני לא יכול להתחייב על מספר כרגע, אבל אנחנו מעריכים שהפעולות שלנו יסייעו לצמיחה האורגנית".

צופה הכנסות של 312 מיליון דולר ב-Q3

בשבוע שעבר, מניית יצרנית השבבים טאואר  נסחרה בעליות על רקע דוחות חיוביים שפרסמה חברת Texas Instruments. היום (ב') המניה עולה בעקבות דוחות חיוביים שטאואר עצמה פרסמה, בהם עקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח. במקביל, טאואר מדווחת היום על השקעה משמעותית, בסך 100 מיליון דולר, לצורך הרחבת כושר הייצור שלה בפלטפורמות ה-300 מ"מ.

טאואר רשמה ברבעון השני הכנסות של 306 מיליון דולר, בדיוק בהתאם לאמצע טווח התחזית שמסרה בעבר, וגבוה ב-3 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. בהשוואה לרבעון המקביל, מדובר על ירידה של 8.7%, וביחס לרבעון הקודם מדובר על ירידה של 1.3%. עם זאת, הצפי הוא לחזור לצמיחה ברבעון השלישי - כרגע רק צמיחה מרבעון לרבעון, ולא ביחס לרבעון המקביל. ברבעון השלישי טאואר צופה הכנסות של 312 מיליון דולר עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה, כלומר צמיחה של 2% לעומת הרבעון השני (וצמיחה אורגנית של 6%). בהשוואה לרבעון המקביל, זוהי ירידה של 3.3%, אולם התחזית גבוהה יותר מתחזיות האנליסטים בכ-5 מיליון דולר.

הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-20.9 מיליון דולר, ירידה של 44.5% בהשוואה לרבעון המקביל. בנטרול הוצאות התגמולים ההוניים לעובדים והפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) היה 25.3 מיליון דולר, שהם 24 סנט למניה - גבוה ב-2 סנטים מתחזיות האנליסטים. ה-EBITDA (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ברבעון ב-70.1 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו הכנסות טאואר ב-616 מיליון דולר, ירידה של 4.9% לעומת התקופה המקבילה ב-2018, והרווח הנקי Non-GAAP היה 57 מיליון דולר, ירידה של 22.2%. תזרים המזומנים החופשי במחצית היה 61.6 מיליון דולר, מתוכם 28.4 מיליון דולר ברבעון השני, וטאואר סיכמה את התקופה עם 699 מיליון דולר בקופה, במזומנים והשקעות לטווח קצר.

טאואר נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של קרוב ל-2 מיליארד דולר.