בזק מפרסמת אזהרת רווח: החברה-הבת פלאפון עשויה למחוק עד 1.1 מיליארד שקל ברבעון השני

דירקטוריון פלאפון דן השבוע באפשרות למחיקת הענק לקראת פרסום דוחות הרבעון השני של 2019 • בהמשך צפויה להתבצע הערכת שווי ע"י מעריך חיצוני • הודעת בזק מהווה הכרה בכך שבניגוד לכל הציפיות בשוק, פלאפון מעריכה שהשוק הסלולרי רחוק מהתאוששות

מנכ"ל פלאפון רן גוראון / צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל פלאפון רן גוראון / צילום: שלומי יוסף

חברת בזק  הודיעה היום (ב') לאחר נעילת המסחר בבורסה בתל-אביב, ולקראת עריכת הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2019, כי דירקטוריון החברה-הבת פלאפון קיים היום דיון על סממנים לירידת ערך ובתחזית הרב-שנתית של פלאפון. כפי שעולה מהדיונים, ובהתחשב בתזרים המזומנים החזוי, פלאפון עשויה לרשום ירידת ערך בשווייה, שעלול להביא למחיקת ערך שבין 800 מיליון ל-1.1 מיליארד שקל.

ההודעה שלבזק מהווה הכרה בכך שבניגוד לכל הציפיות בשוק, פלאפון מעריכה שהשוק הסלולרי רחוק מהתאוששות, ובכך יש בשורה רעה מאד לכל שוק התקשורת ולמשקיעים. מדובר בהערכה פנימית ראשונית, ובהמשך צפויה להתבצע הערכת שווי על-ידי מעריך חיצוני. "כתוצאה ממנה ובהתאם לתוצאותיה, ייתכן כי סכום ירידת הערך בספרי החברה יהיה שונה ואף שונה מהותית מהמצוין לעיל", נכתב בהודעה למשקיעים.

מחיקת הערך עשויה להביא למחיקת המוניטין של פלאפון. נזכיר כי שווי פלאפון בדוחות בזק נכון להערכת השווי האחרונה מקנה לחברה-הבת שווי של 2.914 מיליארד שקל.

ההודעה היום באה בעיתוי גרוע לבזק נוכח הדיונים לרכישת השליטה בביקום, בעלת השליטה, מול קרן סרצ'לייט ודוד פורר.

נזכיר כי את הרבעון הראשון של 2019 פלאפון סיימה עם רווח נקי של 2 מיליון שקל בלבד, בדומה לרבעון הקודם. ההכנסות משירותים של פלאפון ברבעון הראשון ירדו בכ-3% ל-417 מיליון שקל, בהשוואה לכ-431 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מהמשך השחיקה בתעריפים כתוצאה ממעבר לקוחות קיימים לחבילות זולות יותר, הכוללות נפח גלישה רחב יותר.

פלאפון עומדת לקראת אחד הפרויקטים הכי חשובים וגדולים בשוק התקשורת בשנים האחרונות - החדרת הדור החמישי לצד שינוי בתחומי התדרים שבהם היא פועלת. מדובר בפרויקט אדיר, שהחברה כולה תידרש להתגייס אליו.