משה פייגלין הגיש את טפסי מפלגת זהות ומתמודד לכנסת ה-22

ראש מפלגת זהות לא הוזמן לצירוף על הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי • בהתמודדות לכנסת ה-21 השיג פייגלין כ-118 אלף קולות, המהווים 2.74% מן הקולות הכשרים • ההנחה הרווחת היא כי פייגלין יתקשה לשחזר את ההישג של אפריל 2019 ואף יתקשה לגייס סכומי כסף גדולים כדי להריץ קמפיין

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין / צילום: ראובן קופיצ'ינסקי
יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין / צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

על אף שיח איחודים בקרב מפלגות הימין, משה פייגלין, ראש מפלגת זהות, לא הוזמן לצירוף עם הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי, וביום הראשון להגשת הרשימות הגיש את רשימת מפלגת זהות לכנסת ה-22.

בהתמודדות לכנסת ה-21 השיג פייגלין כ-118 אלף קולות, המהווים 2.74% מן הקולות הכשרים, כשאחוז החסימה עומד על 3.25%.

פייגלין סיפר בכלי התקשורת כי לא קיבל פניה מאיילת שקד יו"ר האיחוד הלאומי וכי בכוונתו להתמודד עם רשימתו כיוון שאין אף אחד אחר המייצג את ערכי החירות והליברליזם.

ההנחה הרווחת היא כי פייגלין יתקשה לשחזר את ההישג של אפריל 2019 ואף יתקשה לגייס סכומי כסף גדולים כדי להריץ קמפיין, כאשר עוד נותרו לו חובות מן ההתמודדות הראשונה (יצוין שגופים שצלחו את רף ה 1% מקבלים יחידת מימון אחת, בסך כ-1.38 מליון ש"ח). יחד עם זאת, התמודדותו בנפרד, גם אם לא יעבור את אחוז החסימה, עשויה לכרסם ביכולת של הימין לגבש קואליציה מיד אחרי הבחירות.

אתמול הודיעה ליבי מולד, שהייתה במקום 5 ברשימתו של פייגלין, כי היא פורשת מן המפלגה: "הקשר בין מפלגת זהות לרעיון הליברלי מוביל לנזק העולה על התועלת. זהות אינה עוד הפלטפורמה הפוליטית הראויה לרעיון הליברלי".

היום (ד') בבוקר כתב פייגלין שמפלגת זהות חיונית "לא רק לשמירת חירותם האישית של אזרחי ישראל, אלא כדי שמישהו ישמור על הארץ". הדברים נאמרו ביחס לקידום תכנית טראמפ והידיעות על מפגש מדיני בקאמפ דיוויד בשבועות הקרובים.