בליכוד חתמו: נתניהו הוא המועמד היחיד לראשות הממשלה

(עדכון) - ‏40 המועמדים ברשימה לכנסת חתמו על התחייבות איישת לנתניהו: "ללא תלות בתוצאות הבחירות, רה"מ ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר" • המחנה הדמוקרטי: "אם כל מי שרואה עצמו אזרח חופשי במדינה יהודית ודמוקרטית לא יתעשת, ישראל תהפוך מדמוקרטיה לביביקרטיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

לאור השיח ההולך וגובר על קיום מו"מ קואליציוני בין מנהיגי הסיעות של כחול לבן, ישראל ביתנו ואחרים עם הליכוד, אך ללא בנימין נתניהו, החליטו הבוקר (א') בליכוד להחתים את חברי הכנסת על התחייבות אישית לנתניהו. ואכן, כעבור כמה שעות הספיקו בליכוד להחתים את 40 המועמדים ברשימה לכנסת. בליכוד כינו את המהלך "עצומת האחדות" אותה יזם ח"כ דוד ביטן. לדברי הליכוד, ההצהרה קובעת כי רק ראש הממשלה נתניהו יכהן בתפקיד כראש הממשלה, ולא אף חבר ליכוד אחר, ללא קשר לתוצאות הבחירות הקרובות. נוסח ההצהרה: "אנו החתומים מטה, המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת ה-22, מדגישים כי לא נקבל שום תכתיב משום מפלגה אחרת. ללא תלות בתוצאות הבחירות, ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה - ולא יהיה שום מועמד אחר". ההתחייבות פורסמה לראשונה ב-ynet.

באותה ההזדמנות שלחו הודעה התוקפת את מפלגת כחול לבן:  "גנץ ולפיד שעומדים בראש מפלגה דיקטטורית ושבחרו בעצמם את עצמם ואת חברי הרשימה שלהם, הם האחרונים להטיף מוסר לליכוד - המפלגה הדמוקרטית הגדולה והחזקה בישראל. לפיד וגנץ, שפועלים ללא הרף אחד נגד השני, וחברי מפלגת העבודה שמחליפים יו"ר כל שבועיים, יכולים רק לקנא בחברות וחברי הליכוד שמתייצבים מאחורי יו"ר המפלגה".

חלק מחברי סיעת הליכוד בכנסת ה-21 מיהרו להעלות סטטוסים וציוצים ברוח ההנחיה החדשה.

יצוין כי אחרי הבחירות לכנסת ה-21 לא נערכה בתוך הליכוד התמודדות על ראשות המפלגה, וזאת בניגוד לקבוע בחוקת המפלגה. מזכירות המפלגה עקפה את הסעיף בחוקה וקבעה כי יצאו לבחירות נוספות ללא התמודדות פנימית.

גם בשנת 2016, כשנה אחרי מערכת הבחירות לכנסת ה-20, קבע נתניהו בחירות על ראשות המפלגה, אך אף אחד לא העז להתמודד מולו, והוא נבחר בפריימריז ללא מתמודדים נוספים. 

במחנה הדמוקרטי הגיבו על הפרסום: "מצעד הבובות של נתניהו ממשיך לסייע לו במסע להיחלץ מאימת הדין. שוחד, מרמה והפרת האמונים לאזרחי ישראל - אלה הפשעים החמורים שבהם הוא חשוד. 

"אם כל מי שרואה עצמו אזרח חופשי במדינה יהודית ודמוקרטית לא יתעשת, ישראל תהפוך מדמוקרטיה לביביקרטיה. לנצח בבחירות האלה זה לא הדבר הכי חשוב, זה הדבר היחידי שחשוב.  שמיר, בגין וז׳בוטינסקי היו נכלמים לראות את חברי רשימת הליכוד לכנסת ביום הזה".