ברק קפיטל ולידר חיתום מציעים לאלשטיין לרכוש את מניות השליטה בכלל ביטוח

גופי החיתום הגישו הצעה שתהיה תקפה עד יום שני לרכישת מניות השליטה 20.3% תמורת 620 מיליון שקל באג"ח ומזומן

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל  יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

לאחר שאדוארדו אלשטיין נאלץ לוותר על השליטה בכלל ביטוח, דירקטוריון אי.די.בי קיבל ביממה האחרונה הצעה מברק קפיטל ולידר חיתום לרכוש את מניות השליטה בכלל ביטוח.

גופי החיתום הגישו אמש לדירקטוריון אי.די.בי הצעה מחייבת, בשם משקיעים פרטיים ומוסדיים, לרכישת כל מניות כלל ביטוח שבידי החברה (20.3%), תמורת כ-630 מיליון שקל.

ההצעה מדברת על רכישת 7.5 מיליון מניות מתוך 11.3 מיליון מניות שבידי אי.די.בי תמורת אגרות חוב מסדרה ט' של אי.די.בי ביחס של 600 יחידות אג"ח לכל מניה של כלל ביטוח.

ההצעה תקפה עד ליום שני הקרוב, אז אמורים בעלי אג"ח ט להצביע על העמדת חוב של 1.2 מיליארד שקל לפרעון מיידי על רקע מצבה הקשה של אי.די.בי.

החתמים ביקשו אופציה לרכישת 3.7 מיליון מניות נוספות של כלל במחיר של 53.3 שקל למניה, במזומן או באג"ח מסדרה ט'.

אלשטיין שולט בקבוצת ההחזקות אי.די.בי-דסק"ש(דיסקונט השקעות), שעליה השתלט ב-2014 במסגרת הסדר החוב של החברה האם לשעבר, אי.די.בי אחזקות, שקרסה יחד עם בעל השליטה הקודם נוחי דנקנר. לאחרונה עלה הסיכון לחדלות פירעון בחברה או להסדר חוב בחצי השנה הקרובה, כך כתבו בחברת הדירוג מעלות.

בין האפשרויות העומדות בפני אלשטיין, עומדת לה האפשרות להזרמת הון נוסף מהחברה האם אירסה שגייסה השבוע יותר מ-100 מיליון שקל באג"ח. כעת במקום שאלשטיין ימכור את החזקתו בחלקים הוא מקבל הצעה שמקרבת אותו לפיתרון למכירת המניות במחיר אופטימלי.