ביהמ"ש המחוזי בנצרת הפך את ההחלטה: עפולה תוכל לקיים אירוע בהפרדה

ביהמ"ש המחוזי בנצרת קבע כי שיקול-הדעת לגבי האופן שבו יתקיים אירוע זמר חרדי בהפרדה יהיה בידי עיריית עפולה • ראש העיר אבי אלקבץ קבע כי האירוע יתקיים בהפרדה מלאה • ש"ס: "השכל הישר ניצח היום בבית המשפט"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי / צילום: רפי קוץ
יו"ר ש"ס, אריה דרעי / צילום: רפי קוץ

בית המשפט המחוזי בנצרת הפך החלטה קודמת לגבי אירוע הזמר החרדי בהפרדה בעפולה וקבע כי שיקול-הדעת יהיה של העירייה כיצד לקיים את המופע.‏ בפסיקתו קובע השופט עאטף עיילבוני כי "גם אם ניתן לומר שיש בכך משום פגיעה מסוימת בזכות כלל הציבור להיות נוכח באותו שטח מוגדר ומצומצם של האירוע, הרי שפגיעה זו היא מידתית ופחותה בצורה משמעותית מהפגיעה בזכות הציבור החרדי להשתתף באירוע, ככל שתבוטל ההפרדה".

הפסיקה ניתנה לאור עתירה של תנועת ש"ס נגד ההחלטה הקודמת מיום ראשון, ולפיה ייאסר על העירייה לקיים את האירוע בהפרדה.

בעקבות ההחלטה קבע ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ כי האירוע יתקיים כפי שתוכנן בהתחלה, בהפרדה מלאה ובמחיצה על-פי כללי ההלכה. כמו כן הוחלט כי כפי שתוכנן במתחם המדשאות תתקיים פעילות למתנפחים ולמשפחות בו יוצבו מסכי ענק לצפייה באירוע, ללא הפרדה בין נשים וגברים.

מש"ס נמסר כי "השכל הישר ניצח היום בבית המשפט. נאבקנו והצלחנו להבטיח שכל אדם יוכל לחיות על-פי אמונתו ואורח חייו וללא כפייה כלשהי. אנו גאים ושמחים על כך שהובלנו את הדרך של אחדות וחיים ביחד ושל התחשבות הדדית בין כל הציבורים, ולא של שיסוי ציבור בציבור".

אריה דרעי, יו"ר ש"ס, הודיע כי יגיע הערב לאירוע.

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) מסר בתגובה להחלטת בית המשפט בנצרת לקיים אירוע בפרדה בעפולה: "אני רוצה לברך את אריה דרעי, שהפך היום לבנימין זאב הרצל של מדינת ההלכה. היום בערב, כשינאם את נאום הניצחון שלו, שיגיד 'בעפולה ייסדתי את מדינת ההלכה'. מי שנכח היום בבית המשפט יכל לראות ראש עיר חילוני מפוחד שמתחנן על חייו לשופט, שיבטל את ההחלטה הקודמת".