רקטה שוגרה מרצועת עזה לכיוון ישראל ויורטה ע"י כיפת ברזל

אזעקה נשמעה בשדרות וביישובים הסמוכים לה, וצה"ל עדכן כי זוהה שיגור אחד מכיוון רצועת עזה • אין הנחיות מיוחדות לתושבים • במהלך היום הפגינו אלפי פלסטינים בגבול, ועשרות נפצעו

שיגורי רקטות מרצועת עזה על ישראל / צילום: REUTERS, Amir Cohen
שיגורי רקטות מרצועת עזה על ישראל / צילום: REUTERS, Amir Cohen

התרעת צבע אדום נשמעה הערב (ו') בשדרות ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז, גבים וביישוב איבים, ולאחריה עדכן צה"ל כי רקטה אחת שוגרה מכיוון רצועת עזה, ויורטה על ידי כיפת ברזל. לא נמסר על נזק או על נפגעים, ואין הנחיות מיוחדות לתושבים באזור עוטף עזה. האזעקות נשמעו לאחר שבמהלך היום הפגינו אלפים בגבול רצועת עזה. 63 פלסטינים נפצעו במהלך המהומות על הגדר, בהם 17 ילדים ושלוש נשים. 32 נפצעו מירי חי.

צעירה בת 29 נפצעה באורח קל כשנפלה בעת שהייתה בדרכה לממ"ד בבית ברחוב הרקפת בשדרות. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לה סיוע רפואי ופינה אותה לבית החולים ברזילי באשקלון עם חבלה בגפיים.

בשבת שעברה נהרגו ארבעה מחבלים במהלך חילופי אש עם צה"ל לאחר שהתקרבו לגדר המערכת בגבול רצועת עזה וניסו לחדור לשטח ישראל. על פי הודעת דובר צה"ל, הם זוהו על ידי תצפיות מתקרבים לגדר בדרום הרצועה, כשהם מצוידים ברובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG. על פי ההודעה, "לוחמי צה"ל, שנערכו לאירוע בעקבות הזיהוי, פתחו באש לאחר שאחד המחבלים חצה את הגדר והרגו אותם. במהלך האירוע הושלך רימון על ידי המחבלים". עוד נמסר כי "אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק".

לפני כחודש שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל, ובמועצה אזורית אשכול אמרו כי היא נחתה בשטח פתוח. זמן קצר לאחר מכן זוהה שיגור נוסף לעבר המועצה האזורית שער הנגב, אולם מערכת ההתרעה לא הופעלה ביישובים והיא נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.