האם איילת שקד ניסתה לקדם את כניסתה לליכוד באמצעות הבטחה להשפעה על היועמ"ש?

היום בצהריים פרסם "הארץ" (העיתונאי חיים לוינסון) כי במסגרת ניסיונות ההצטרפות לליכוד, איילת שקד שלחה שליחים מטעמה שניסו להבטיח לרה"מ כי היא תעבוד למענו אצל היועמ"ש מנדלבליט ותגבה מתן חסינות לנתניהו • שקד בתגובה: "זה ניסיון חיסול; איש מטעמי לא פנה בעניין, ומעולם לא דיברתי עם מנדלבליט על איזשהו תיק"

איילת שקד / צילום: כדיה לוי
איילת שקד / צילום: כדיה לוי

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, ניסתה להשתלב בצמרת הליכוד בשבועות של לפני החלטתה לעמוד בראש הימין החדש ובראש ימינה. המהלך גובה על-ידי ח"כ דוד ביטן, שרצה את צירופה לליכוד, ועל-ידי מספר מובילי דעה בימין, לרבות בעלי טורים ועיתונאים בולטים, שניסו לשכנע את סביבת ראש הממשלה כי צירופה של שקד לעשירייה הראשונה בליכוד תשיא להם מספר מנדטים מן הימין.

היום (ב') בצהריים פרסם עיתון "הארץ" (העיתונאי חיים לוינסון) כי במסגרת ניסיונות ההצטרפות לליכוד, שקד שלחה שליחים מטעמה שניסו להבטיח לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא תעבוד למענו אצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ותגבה מהלך של הענקת חסינות לנתניהו.

"שיחות עם גורמים פוליטיים והתכתבויות והקלטות ש'הארץ' נחשף אליהן מעלות כי השליחים מטעמה של יו"רית ימינה אף הציעו תמיכה מלאה במהלך שיעניק לנתניהו חסינות וימנע את העמדתו לדין. שקד אמרה היום בתגובה כי אם הדברים נאמרו, זה לא היה על דעתה", נכתב ב"הארץ".

ההנחה היא כי האדם אשר שימש כשליחה של שקד היה מקורב אליה, וכי אם המידע הועבר ללשכת נתניהו מטעמו - הרי שהדברים היו על דעתה.

בליכוד הגיבו לפרסום ומסרו: "ראש הממשלה נתניהו לא זקוק לאף פוליטיקאי כדי לטעון שהטענות האבסורדיות נגדו משוללות כל יסוד וחסרות כל תקדים". 

שקד: "ניסיון חיסול" 

בראיון וידאו לאורית לביא נשיאל, התייחסה שקד לפרסום ואמרה: "זה ניסיון חיסול שלי. איש מטעמי לא פנה בעניין הזה, מעולם לא דיברתי עם מנדלבליט על איזשהו תיק פלילי".

עוד הוסיפה השרה לשעבר בתגובה לדברים הערב: "יש כאן ניסיון נמוך ומכוער להכפיש אותי. אם הדברים שמצוטטים נאמרו על-ידי אדם כזה או אחר, הם חמורים בהחלט, אך אין להם קשר אליי, והם לא נאמרו בידיעתי. מעולם לא דיברתי עם היועץ המשפטי לממשלה על תיקים פליליים, כל שכן על תיקי נתניהו".

במפלגת העבודה ובמחנה הדמוקרטי זינקו על הפרסום הזה באופן מיידי. במחנה הדמוקרטי, מועמדי הרשימה יאיר גולן ויאיא פינק פנו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיפתח בחקירה בעניין.

במפלגת העבודה, ראש צוות התגובות רויטל סויד מסרה: "גם אם מקורבים לשקד הבטיחו זאת בשמה שלא בידיעתה, לטענתה, ברור שכל המערכת הפוליטית מימין משועבדת לניסיון של ראש הממשלה להיחלץ מכתב אישום ולהתבצר בבלפור. שקד חייבת עוד הערב לחשוף מה הבטיחה בדיוק לנתניהו בתמורה להסכמה לשילובה בליכוד".