מעל לכל דמיון: מניית פריון כבר ב-6.25 דולר, אחרי זינוק של -11% אמש בנאסד"ק

לפני כחודשיים נקב בית ההשקעות האמריקאי Lake Street במחיר יעד שנראה דמיוני למדי – 6 דולר, לעומת מחיר של פחות מ-3 דולר בו נסחרה אז המניה • שווי החברה יותר מהוכפל מתחילת יולי ל-159 מיליון דולר

דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי
דורון גרסטל, מנכ"ל פריון / צילום: תמר מצפי

לפני פחות מחודשיים פרסם בית ההשקעות האמריקאי Lake Street Capital Markets המלצה חיובית על מניית חברת האינטרנט הישראלית פריון  , ונקב במחיר יעד שנראה אז דמיוני למדי - 6 דולר, לעומת מחיר של פחות מ-3 דולר בו נסחרה אז המניה. נראה כי גם בעלי המניות האופטימיים ביותר לא ציפו שתוך פרק זמן קצר תעקוף פריון את מחיר היעד ותמשיך בעליות (בינתיים, מחיר היעד הועלה ל-7 דולר).

אתמול (ב') זינקה מניית פריון בנאסד"ק ב-11% למחיר של 6.25 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 159 מיליון דולר, כך שמאז תחילת חודש יולי היא יותר מהכפילה את שווי השוק שלה. למרות המגמה החיובית במניה בזמן האחרון, מניית פריון כבר נסחרה ברמות גבוהות בהרבה בעבר. בהשוואה לשיא שאליו זינקה בחודש מאי 2013, היא איבדה 86% מערכה.

פריון, המנוהלת על-ידי דורון גרסטל, מספקת תוכנות ושירותים במטרה לסייע למפתחי תוכנות ואפליקציות בהפצה ובמוניטיזציה שלהן. במקביל, היא גם עוסקת בפיתוח ובהפצה של קמפיינים פרסומיים.

ברבעון השני של השנה, הכנסות החברה הסתכמו ב-63.6 מיליון דולר, עלייה של 1.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות ירידה של 35.9% בהכנסות החברה בתחום הפרסום.

הצד החיובי, שייתכן שאף הפתיע את השוק בחודשים האחרונים, היה ההתאוששות בתחום החיפוש באינטרנט. ברבעון השני ההכנסות מהתחום צמחו ב-42.8% לרמה של 42.3 מיליון דולר, ובמחצית הראשונה של 2019 התחום צמח ב-26.7% ל-77.5 מיליון דולר. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) של פריון ברבעון גדל ל-2.9 מיליון דולר, לעומת 986 אלף דולר ברבעון המקביל, ובמחצית הראשונה הרווח גדל פי 4 ל-4.1 מיליון דולר.

במקביל, לאחר שייצרה תזרים של 22.4 מיליון דולר מפעילות במחצית, לפריון היו בקופה בסוף התקופה 42.1 מיליון דולר, גבוה משמעותית מהיקף החוב שלה שהיה כ-20.8 מיליון דולר. זאת לאחר שבחודשים האחרונים, על רקע השיפור בתוצאות הכספיות, פריון צמצמה את היקף החוב ואף הודיעה על פירעון מוקדם של איגרות החוב שלה.