אחרי הספקים, יינות ביתן מסתבכת גם עם הרגולטור: תשלם את הקנס הגבוה ביותר על חוסר שקיפות במחירים

הרשות להגנת הצרכן דיווחה היום על כוונה להטיל קנסות בהיקף של 2.6 מיליון שקל על 10 רשתות שהפרו את החוק שמחייב שקיפות מחירים, לאחר שמחיריהן לא שודרו לאתרי השוואת המחירים • מי שספגה את מספר ההפרות ואת הקנס הגבוהים ביותר היא רשת יינות ביתן, עם קנס בהיקף של כחצי מיליון שקל על 13 הפרות

אחרי העיכוב בתשלום לספקים, רשת יינות ביתן מסתבכת גם עם הרגולטור - ותשלם את הקנס הגבוה ביותר על חוסר שקיפות במחירים. הרשות להגנת הצרכן דיווחה היום (ה') על כוונה להטיל קנסות בהיקף של 2.6 מיליון שקל על 10 רשתות שהפרו את החוק שמחייב שקיפות מחירים, זאת לאחר שהמחירים שלהן לא שודרו לאתרי השוואת מחירים דוגמת פרייסז, זאת בעקבות מבצע אכיפה אינטרנטי של תקנות קידום התחרות בענף המזון. מי שספגה את מספר ההפרות ואת הקנס הגבוהים ביותר היא רשת יינות ביתן, עם קנס בהיקף של כחצי מיליון שקל על 13 הפרות שביצעה.

כוונות החיוב נשלחו בעקבות הפרות שכוללות אי-פרסום מחירי מוצרים ברשת האינטרנט. ברשות להגנת הצרכן מציינים כי במהלך המבצע התגלו דיווחים חסרים, וביניהם סניפים שלמים שלא דווחו ואתרים שכלל לא עלו לאוויר. אי-פרסום המחיר הכולל של כל מצרך שהחברה מוכרת ואי-פרסום מידע שיש לפרסמו על-פי התקנות מהווים הפרה של חוק קידום התחרות בענף המזון, שבגינה ניתן להטיל עיצום כספי. מקורן של התקלות עשוי לנבוע מכשלים טכניים במערכת הדיווח של הרשתות, והן אף זכאיות לערער על גובה הסכום.

לאחרונה חשפנו ב"גלובס" שורת טענות מספקים על פיגורים בתשלומים מצד קבוצת יינות ביתן, בקשות להאריך תנאי תשלום באופן חד-צדדי, דחיות תשלום חד-צדדיות, בקשות להחזרת סחורה ועוד, זאת לצד טענה על ירידה במכירות ברשתות שבבעלות קבוצת יינות ביתן.

יינות ביתן אינה הרשת היחידה שנדרשת להתמודד עם עיצומים כספיים מהרשות. רשת שופרסל ספגה עיצום כספי של 400 אלף שקל על 11 הפרות, רשת טיב טעם ספגה עיצום כספי של 360 אלף שקל על 10 הפרות, ורשת זול ובגדול ספגה עיצום כספי של 252 אלף שקל על 7 הפרות. הרשתות קינג סטור וברקת נקנסו בהיקף של 324 אלף שקל על 9 הפרות. רשתות נוספות קיבלו עיצומים כספיים בהיקפים נמוכים יותר, ביניהן הרשתות רמי לוי שיווק השקמה וחצי חינם, שנקנסו בהיקף של 108 אלף שקל על 3 הפרות בלבד.