גנץ: "לא נוסעים לאוקראינה לביקור שלא קשור למה שקורה כאן"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התראיין היום לתוכנית "פגוש את העיתונות" והתייחס למתיחות בדרום ולאירועים הפוליטיים האחרונים • באשר לאפשרות לשבת עם המשותפת בממשלה, אמר גנץ: "אני רוצה לשרת את כל אזרחי ישראל, אך נשב רק עם אנשים שמכירים בישראל כיהודית ודמוקרטית, ויש בתוך המשותפת מי שמערערים על כך"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
יו"ר כחול לבן, בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס היום (שבת) למתרחש בשבועות האחרונים ביהודה ושומרון בראיון ל"פגוש את העיתונות" (ערוץ קשת 12).

"יש קישור בין שתי החזיתות עזה ויהודה ושומרון, עלינו להציף את השטח בכוחות, למנוע פיגועים ולהתקדם עם מגעים מדיניים" אמר גנץ. לדבריו, האשם הוא החמאס, אבל על ישראל להחזיר את ההרתעה שאבדה.

גנץ התחייב שכל הסכם עתידי עם החמאס, שהוא מעל לרמה ההומניטרית הבסיסית, יהיה מותנה בכך שגופות אורון שאול והדר גולדין יוחזרו. הוא סיפר על הביקור של זהבה שאול אתמול בראש העין בביתו. "אני מחויב להשבת הבנים, לא נעשה מהלך ארוך טווח ללא זה".

כאשר התייחס גנץ לזהבה שאול, כשל בלשונו וכינה אותה "זהבה גלאון" אך תוך כמה שניות תיקן ואמר "זהבה שאול". במערכת הבחירות הנוכחית (מועד ב') וגם במערכת הבחירות הקודמת (מועד א') גנץ כשל בלשונו מספר פעמים, הן בראיונות באמצעות טלפון לוויני ורק לאחרונה כינה את מפלגתו "כחול איתן" במקום "כחול לבן".

גנץ הטיח ביקורת בנסיעתו של נתניהו לאוקראינה במהלך השבוע שעבר. "לא נוסעים לאוקראינה לביקור שלא שייך למה שמתרחש כאן, שמים שר ביטחון כאן, אלה הם דברים שצריך לעשות".

באשר להאשמות שגנץ היה כבר רמטכ"ל ולא הצליח להביא שקט לאזור הדרום. גנץ השיב: "זה לא נכון. בסוף צוק איתן הושג שקט. עברו מאז כמה שנים. אם הייתי היום הרמטכ"ל הייתי מנחה את הצבא להיערך לפעולה צבאית".

באשר למגעים אפשריים עם אבו מאזן, אמר גנץ: "אני לא חושב שהם מעוניינים בזה כרגע. יש לנו קווים ברורים במצע שלנו בנוגע לשאיפות. כשאני אהיה ראש ממשלה אניע תהליכים שלוקחים בחשבון את הביטחון. אנחנו נעמוד על העקרונות שלנו ולא נתפשר על צרכים ביטחוניים, ולא נצא מן הבקעה".

בנושאים הפוליטיים ציין גנץ כי כחול לבן יובילו גוש מרכזי להקמת קואליציה. "אנחנו שואפים להסכמה רחבה ככל שניתן". לדבריו, "לנתניהו יש שימוע בחודש אוקוטובר ולאחר מכן החלטות משפטיות, ולכן לפי הפסיקה הוא לא יכול לכהן כשר בממשלת אחדות".

באשר לאמירותיו של איימן עודה על גזענות של גנץ כלפיו הוא אמר "אני רוצה לשרת את כל אזרחי ישראל, אך נשב רק עם אנשים שמכירים בישראל כיהודית ודמוקרטית, ויש בתוך המשותפת מי שמערערים על כך".

גנץ התייחס גם לשכירת חברת החקירות מטעם חוסן לישראל. לדבריו, "לקחתי חברה שתבדוק את תהליכי אבטחת המידע שלי. עשיתי זאת בעבר וגם אעשה בעתיד, ונקבל מהם דוח ונבדוק את עצמנו. החשודים היחידים בישראל הם נתניהו וממשלתו".

גנץ הגיב גם לבעיות במערכות היחסים בינו לבין לפיד ואמר: "ביני לבין לפיד יש הערכה הדדית ושותפות הדדית, ואנחנו משוחחים מספר פעמים רב ביום".