פייגלין: "לא סיכמתי עם רה"מ כי זהות תפרוש מהריצה לכנסת"

יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין הבהיר הערב לחברי מפלגתו כי הוא אכן קיבל הצעות להפסיק את הריצה לכנסת, אך לא נענה להן • לפי דיווחים, נתניהו הציע לפייגלין תפקיד שר ולגליזציה חלקית של קנאביס בתמורה לפרישת זהות מהמרוץ

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין / צילום: ראובן קופיצ'ינסקי
יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין / צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, מאשר הערב (ב') כי אכן הוצעו לו הצעות להפסיק את הריצה לכנסת, אך הוא לא נענה להן בשלב זה, ואם תהיה הצעה שחובה לשקול, הוא יביא אותה למשאל בקרב המתפקדים.

במכתב לחברי זהות כתב פייגלין: "מספר אמצעי תקשורת פרסמו הערב הודעה לפיה סיכמתי עם ראש הממשלה על הסכם לפיו זהות לא תתמודד בבחירות, בתמורה לתפקיד של שר בכיר בממשלתו. אבהיר מיד - שום הסכם לא נחתם, זהות מתארגנת במלוא הקיטור לבחירות ומחר יתקיים כנס בחירות רב-משתתפים בגני התערוכה בתל אביב, מתוך מטרה להיבחר לכנסת ולקדם משמעותית את מהפכת הזהות והחירות. אין זה סוד כי מופעלים אלינו לחצים כבדים בכדי להסיר את המועמדות, ומופנות אלינו כל העת הצעות מהצעות שונות, אולם את הבטחתי לבוחרים לא אפר. למען הסר ספק - גם אם אקבל הצעה שמקדמת בצורה משמעותית מאוד את מצע זהות, וגם אם אחוש כי האחריות מחייבת אותי לשקול אותה במקום לדחותה על הסף, לא אקבל שום החלטה העומדת בסתירה להבטחתי. במקרה שכזה אביא את ההחלטה בפני כלל חברי מפלגת זהות במשאל מתפקדים מסודר, ואפעל כפי שיחליטו".

לפי הדיווחים, בפגישה ביניהם הציע נתניהו לפייגלין תפקיד של שר וכן צעדים המקיימים את מצע זהות ובהם לגליזציה חלקית של הקנאביס ועוד. רשמית בשני הצדדים לא אישרו את הפרטים אבל גורם בזהות אומר הערב כי ההצעות אמנם מרחיקות לכת וניכר שנתניהו נחוש להוריד את זהות מהמרוץ כדי להגביר את סיכוייו להקים ממשלה של 61 חברי כנסת. זהות קיבלה בסקרים האחרונים בין אחוז ל-2%. גוש הימין מקבל בסקרים 56-58 מנדטים.

בתוך כך, מפלגת נעם החרד"לית החליטה לקיים מפקד ורק אחריו להחליט אם היא ממשיכה במרוץ. המפלגה יוצאת לקמפיין תחת הכותרת "מבצע ההחתמות הגדול" שבו תערוך מפקד של כל מי שבכוונתו להצביע למפלגה במידה ויתברר כי תעבור את אחוז החסימה. בסיום המפקד ולאחר שהמפלגה תבחן את התוצאות ואת המצב יכריעו במפלגה האם הם רצים עד הסוף או האם הם מסירים את מועמדותם בבחירות הקרובות. שינוי האסטרטגיה מגיע לאחר שהמפלגה ערכה סקר עומק באמצעות מכון סקרים מוכר ולאחר ניתוחו הכריעו במפלגה לצאת למפקד. בהודעת המפלגה נאמר כי "ציבור גדול מאמין במפלגת נעם, ובערכים שהיא מביאה ורוצה אותם בכנסת הבאה. מתוך אחריות וראיה פקוחה של המצב הפוליטי בישראל אנחנו יוצאים למבצע ענק, לאגד את הציבור שרוצה בנעם ומאמין בנעם לכח אחד גדול, בע"ה בסיום המפקד נעשה הערכת מצב ונכריע על המשך דרכנו בבחירות הקרובות".

נעם מקבלת בסקרים פחות מאחוז אחד, אבל לפי הערכות חלק ניכר ממצביעיה הפוטנציאליים לא יצביעו לימינה בשל העמדת איילת שקד בראש הרשימה. ייתכן ומהלך של פרישת המפלגה מהמרוץ יסייע לעוצמה יהודית להתקרב לאחוז החסימה.