משה פייגלין פורש מן ההתמודדות; ייתן הצהרה משותפת עם רה"מ

פייגלין ונתניהו יתנו הצהרה משותפת ב-17:00 • לפי הערכות, פייגלין עשוי לקבל בתמורה לפרישתו תפקיד שר בממשלה וסיוע בתשלום החובות ממערכת הבחירות הקודמת

משה פייגלין / אמיר מאירי
משה פייגלין / אמיר מאירי

מפלגת זהות, בראשות משה פייגלין, תפרוש מהתמודדות לכנסת ה-22 בתמורה לסגירת הסכם עם הליכוד. בשעה 17:00 יתנו פייגלין ונתניהו הצהרה משותפת בכפר המכביה.

פייגלין סיים את מערכת הבחירות מועד א' עם 118 אלף בוחרים וחובות כבדים. לפי הערכות, פייגלין עשוי לקבל בתמורה לפרישתו תפקיד שר בממשלה וסיוע בתשלום החובות, אך הצדדים לא פירטו בשלב זה אם זה אכן הסיכום ומהי מהות ההסכם הכספי בין המפלגות. 

פייגלין הדגיש במהלך הימים האחרונים שהוא הגיע להסכמות עם נתניהו על שינוי משמעותי בתחום הטיפול בחולים באמצעות קנאביס ועל רפורמות כלכליות נוספות לפי תפיסות החירות שעומדות במצע מפלגתו (צמצום התערבות הממשלה בחיי הפרט, כמו בהיבט של עסקים קטנים, רווחה ועוד).

פייגלין היה חבר כנסת מטעם הליכוד בכנסת ה-19 אך בפריימריז לקראת הכנסת ה-20 נתניהו פעל בעוצמה כדי לסלק אותו ואת מקורבו, שי מלכה, מן הליכוד. אחרי שפייגלין הפסיד בהתמודדות בתוך הליכוד הוא הודיע על הקמת מפלגת זהות, עריכת פריימריז פתוחים ובמערכת הבחירות לכנסת ה-21 הצליח להביא מספר מרשים של 118 אלף קולות, אך עדיין לא חצה את אחוז החסימה הגבוה במיוחד (3.25%).