ממשיכים לנהור לחו"ל: 2.8 מיליון נוסעים חלפו באוגוסט בנתב"ג

מדובר בגידול של 2% לעומת אוגוסט אשתקד • עם איזו חברה טסנו הכי הרבה, ומה היו היעדים המובילים?

נתב"ג / צילום: תמר מצפי
נתב"ג / צילום: תמר מצפי

8 מיליון נוסעים עברו בחודש אוגוסט 2019 בטיסות בינלאומיות בנתב"ג, גידול של 2% לעומת אוגוסט אשתקד - כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה שפורסמו היום (א').

בספטמבר צפויים לעבור בנתב"ג 2.3 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות - בעיקר לטורקיה (כיעד מעבר), ליוון, לארה"ב, לאיטליה ולרוסיה (גם ביעד מעבר לרוב). בין הנוסעים בספטמבר גם כ-23 אלף ישראלים שיצאו לאומן שבאוקראינה בראש השנה.

מתחילת השנה ועד לסוף חודש אוגוסט עמדה תנועת הנוסעים בנתב"ג על כ-16 מיליון נוסעים - צמיחה של 6% לעומת אשתקד. בפעילות הפנים-ארצית טסו מנתב"ג לשדה התעופה רמון כ-92 אלף נוסעים בתנועת הלוך ושוב.

עם מי טסים? 

אל על הטיסה באוגוסט האחרון כ-639 אלף נוסעים. אל על תפסה נפח של 23% מפעילות חברות התעופה, ומספר הנוסעים דרכה היה זהה לזה של שנה שעברה. 

ארקיע התמקמה שנייה בהיקף הנוסעים עם 164.7 אלף נוסעים - עלייה של 11% לעומת אשתקד. ישראייר הטיסה 132.6 אלף נוסעים - בדומה לשנה קודמת.

חברות הלואו קוסט המשיכו לגדול בפעילותן: וויז אייר הטיסה כ-125 אלף נוסעים - 15% יותר מאוגוסט שעבר; ואיזי ג'ט הטיסה 95 אלף נוסעים - גידול של 17% לעומת שנה קודמת. טורקיש איירליינס הטיסה לבדה 123.6 אלף נוסעים ב-10 טיסות יומיות, מה שאפשר לה להגדיל את תנועת הנוסעים ב-8.5%.

את טבלת החברות מתחילת השנה מובילה אל על עם 3.95 מיליון נוסעים - ללא שינוי מהשנה הקודמת; אחריה וויז אייר עם 832 אלף נוסעים - צמיחה של כ-19%; ובמקום השלישי חברת איזי ג'ט שהטיסה 765 אלף נוסעים - צמיחה של 18%. במקום הרביעי טורקיש איירליינס עם 754 אלף נוסעים ועלייה של 6%; ואחריה ארקיע שהטיסה 538.5 אלף נוסעים והגדילה את הפעילות הבינלאומית שלה ב-18%.

שלוש החברות הישראליות, אל על ארקיע וישראייר, תפסו נפח של 31% מתחילת השנה בתנועת הנוסעים הבינלאומית. 

ולאן טסים? 

ברשימת המדינות לחודש אוגוסט מככבת טורקיה, ואחריה יוון, ארה"ב, איטליה, צרפת ורוסיה. ברשימת היעדים מעניין לגלות שאנטליה פותחת את הרשימה עם תנועה של 118.6 אלף נוסעים - 15% יותר מאשר אוגוסט שעבר, אחרי איסטנבול, כאמור בעיקר כיעד ביניים.

היעד השלישי הוא נמל התעופה שארל דה גול בפריז, ואחריו לרנקה, מוסקבה, הרקליון (קפריסין), רומא וניו יורק (קנדי).