יקי ודמני ואברהם מרדכי מנלה מצטרפים לדירקטוריון חברת החשמל

מינויו של ודמני לדירקטוריון חברת חשמל נעשה ימים ספורים לאחר שלדירקטוריון החברה הצטרף אברהם מרדכי מנלה, המשמש כמנכ"ל חברת קדישא ת"א-יפו והמחוז מאז שנת 2005

יקי ודמני / צילום: יונתן בלום
יקי ודמני / צילום: יונתן בלום

אחרי שנים ארוכות של ניהול חברות שונות, יקי (יעקב) ודמני הצטרף לדירקטוריון חברת חשמל. בתפקידיו האחרונים: ודמני כיהן בין השנים 2007-2014 כמנכ"ל יבואנית ומשווקת מוצרי החשמל אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), שם הוא נהנה מתגמולים בהיקף מצטבר של כמה עשרות מיליוני שקלים, ובהמשך בין 2016-2017 עמד בראשה של חברת אפריקה תעשיות ובין 2017-2018 כיהן כמנכ"ל רשת בתי הקפה המוזלים קופיקס. בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות התמודד ודמני (67) על ראשות העיר רעננה, וכיום הוא מכהן שם כחבר מועצה וכמשנה לראש העיר.

מינויו של ודמני לדירקטוריון חברת חשמל נעשה ימים ספורים לאחר שלדירקטוריון החברה הצטרף אברהם מרדכי מנלה, המשמש כמנכ"ל חברת קדישא ת"א-יפו והמחוז מאז שנת 2005. לפי העדכון של חברת חשמל בנושא, מנלה (43) מכהן בין היתר כיו"ר מגן דוד אדום וחברת אחוזות החוף, וכדירקטור בכמה חברות נוספות, ובהן אלייד נדל"ן מקבוצת אלייד בראשות יצחק סוארי וחברת טכנופלס ונצ'רס הבורסאית.

עוד בחברת החשמל, אחרי שבחודשים האחרונים התקבלו האישורים הנדרשים להארכת כהונתו של יפתח רון-טל כיו"ר החברה מסוף החודש הנוכחי עד סוף שנת 2020, בחודש הבא תתכנס אסיפת בעלי מניות לצורך אישור תנאי העסקתו, בעלות שנתית מוערכת של כ-1.1 מיליון שקל. ב-2018 עלות העסקתו הגיעה ל-1.2 מיליון שקל.

בדירקטוריון חברת חשמל ציינו כי אישור תנאי העסקתו של רון-טל "בהיקף המירבי המאושר על-ידי רשות החברות, הינם סבירים ולטובת החברה". כהונתו של האלוף במיל' רון-טל בראשות דירקטוריון חברת החשמל החלה באוקטובר 2010 וחודשה מאז פעמיים, באוקטובר 2013 ובאוקטובר 2016.

בחברת החשמל ציינו כי במהלך שנות כהונתו תנאי כהונתו אושרו על-ידי ועדת התגמול ודירקטוריון חברת חשמל בלבד, בהתאם לתקנות בחוק החברות הקשורות לחברה ממשלתית, אולם בחודש פברואר האחרון פורסם עדכון של רשות החברות הממשלתיות הקובע כי תנאים אלה דורשים את אישור האסיפה הכללית. חברת חשמל נסחרת בבורסה באמצעות כמה סדרות אג"ח.