הכשרה ביטוח במגעים לתפעל בהראל את תיק ביטוח החיים שלה

על פי הערכות, הכשרה תשלם עבור תפעול התיק שבהיקף 5 מיליארד שקל סך של כרבע מיליארד שקל שייפרסו על פני עשר שנים • בעבר ניהלה הכשרה מגעים שלא הבשילו למכירת תיק ביטוחי החיים למנורה מבטחים

שמעון מירון  / צילום: רמי זרנגר
שמעון מירון / צילום: רמי זרנגר

בשל החיסרון לקוטן, הכשרה ביטוח שבניהול שמעון מירון ממשיכה לבחון שינוי התנהלותה בתחום ביטוחי החיים. על פי הערכות בשוק, הכשרה ביטוח מקיימת מגעים למיקור חוץ של תפעול פוליסות ביטוחי החיים שלה לידי המתחרה הראל שבניהולו של מישל סיבוני.

ככל הידוע, הצדדים טרם הגיעו להבנות על המחיר שתשלם הכשרה, אך על פי הערכות הכשרה תשלם להראל סכום שמוערך בכ-26 מיליון שקל, כשמשך ההתקשרות יהיה עשר שנים.

ככל הנראה מדובר על תפעול תיק הביטוח שייוותר בבעלות הכשרה ביטוח, כאשר הראל תנהל את גביית הפרמיות ואת תשלום העמלות בתיק, כמו גם רישום הזכויות של המבוטחים. התפעול יהיה נפרד מפעילות ביטוחי החיים של הראל. תיק ביטוח החיים וביטוחי הבריאות של הכשרה ביטוח, שיועבר לתפעול בהראל אם המגעים יבשילו לכדי עסקה, עומד על כ-5 מיליארד שקל.

זו לא הפעם הראשונה שהכשרה ביטוח שוקלת לשנות את התנהלותה בתחום ביטוחי החיים, בצל העלויות הגבוהות של תפעול התיק הלא גדול שברשותה. בדצמבר האחרון חשפנו כי מנורה מבטחים קיימה מגעים לרכישת תיק ביטוחי החיים הפנסיוניים של הכשרה ביטוח - אך לא הושגו הבנות בנוגע למחיר ולא נעשתה עסקה בין הצדדים.