מאחורי העימות המילולי החריף בצמרת האוצר מסתתר מאבק בין שני האגפים החזקים במשרד על השליטה בפרויקטים ובמרכזם פרויקט המטרו המתוכנן, שהיקפו 150 מיליארד שקל. טונים גבוהים במיוחד נרשמו בין מנהל רשות החברות, יעקב (ינקי) קוינט, שסבור כי השליטה בניהול הפרויקטים צריכה לעבור מהחשב הכללי לחברות התשתית הממשלתיות, לבין החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו. העימות פרץ לאחר שקוינט הציע למנכ"ל האוצר שי באב"ד לערוך דיון בנושא בהנהלת האוצר, וחזקיהו התנגד לכך והאשים את קוינט בחוסר מקצועיות ובחריגה מסמכות.
כתב "גלובס" עמירם ברקת התארח באולפן "גלובסטוק" בהנחיית ליאת רון והסביר כי הוויכוח העקרוני באוצר הוא בשאלה בידי מי תופקד השליטה על פרויקטים מתוכננים בהיקף מאות מיליארדי שקלים שיבוצעו בעשורים הקרובים בשיתוף המגזר הפרטי, כמו קווי הרכבת הקלה העתידיים בירושלים ובגוש דן, כבישים מהירים, מתקני התפלה, תחנות כוח סולריות ועוד שלל פרויקטים שהמדינה מתכוונת לבצע בשנים הקרובות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.