מיליוני חבילות בשנה: אמזון חתמה על הסכם הפצה בלעדי עם דואר ישראל

עפ"י הערכות, ההסכם צפוי להגדיל את הכנסותיה של דואר ישראל בעשרות מיליוני שקלים בשנה, בהתאם לצפי של מיליוני חבילות שהחברה תפיץ עבור אמזון ברחבי הארץ

חבילות של אמזון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
חבילות של אמזון / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

רגע לפני ההשקה הרשמית של פעילות קמעונאית מקומית בישראל, אמזון חתמה על הסכם הפצה בלעדי עם דואר ישראל - כך נודע ל"גלובס". מדובר על הסכם הפצה שמשמעותו היא שדואר ישראל יהיה הגוף שיפיץ את החבילות של אמזון בתוכנית של שילוח מקומי שתשיק בימים הקרובים ענקית המסחר המקוון.

על-פי הערכות, ההסכם צפוי להגדיל את הכנסותיה של דואר ישראל בעשרות מיליוני שקלים בשנה, בהתאם לצפי של מיליוני חבילות שדואר ישראל תפיץ עבור אמזון ברחבי הארץ. דואר ישראל העריכה כי את 2019 תסיים עם מסירה של כ-70 מיליון חבילות מחו"ל.

אמזון נערכת להשקת הפעילות שלה בישראל לקראת סוף השבוע הקרוב. מוקדם יותר החודש אמזון ביקשה מהמוכרים להיות מוכנים החל מהשבוע שלאחר ה-12 בספטמבר, תוך שהיא מציינת כי מרגע ההשקה התנועה באתר המקומי תזנק, ואף מדגישה "תנו עדיפות למוצרים שיכולים להימכר טוב בראש השנה ולבסט סלרס".

עוד ביקשה אמזון מהמוכרים לוודא כי המחירים שלהם תחרותיים ושהמבצעים שלהם נגישים, ולהשלים את הבדיקות לקראת העלייה לאוויר.

כבר תקופה שהחברה עושה מאמצים כבירים להשלים את ההשקה שלה לקראת תקופת החגים בישראל, ועתה מסתמן כי היא נחושה לעמוד בכך.

דואר ישראל השקיעה מיליוני שקלים לטובת הפעילות, ובמקביל היא צפויה להגדיל מאד את הכנסותיה כתוצאה מהמהלך. על-פי הערכות, מדובר בעשרות מיליוני שקלים של הכנסות נוספות, בהתאם לצפי של מיליוני חבילות שדואר ישראל תפיץ עבור אמזון. 

מדואר ישראל נמסר כי "החברה מנועה מלהגיב בנושאים עסקיים".