"גיל עשה עבודה מצוינת": מייסד חברת הפינטק ספליטיט יעזוב את תפקיד המנכ"ל

מניית ספליטיט עלתה ב-153% מאז הונפקה באוסטרליה בתחילת השנה • המנג"ל הפורש גיל דון ימונה למנהל אזור

גיל דון, מנכ”ל ספליטיט / צילום:  כדיה לוי
גיל דון, מנכ”ל ספליטיט / צילום: כדיה לוי

שינויים בהנהלת חברת הפינטק ספליטיט: המייסד והמנכ"ל גיל דון יעזוב את תפקידו, וימונה לתפקיד מנהל אזור EMEA בחברה (אירופה, המזה"ת ואפריקה), ולתפקיד המנכ"ל ימונה בראד פטרסון, שמכהן כיום כמנהל אזור צפון אמריקה בחברה. החברה דיווחה על כך היום, ועדכנה כי השינוי יבוצע ב-1 באוקטובר. לאחר הדיווח, ירדה מניית ספליטיט ב-1.9% בבורסה האוסטרלית והיא נסחרת כעת בשווי של 158 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-379 מיליון שקל.

ספליטיט מספקת פתרון שמאפשר לשלם על עסקאות בכרטיס אשראי במספר תשלומים, גם במדינות שבהן אין אפשרות כזאת. החברה הונפקה לראשונה באוסטרליה בתחילת השנה ומנייתה עלתה מאז ההנפקה ב-153%, אולם היא כבר נסחרה ברמות גבוהות בהרבה מהרמה הנוכחית.

לפי הודעת החברה, פטרסון, שהצטרף לחברה לפני כשלושה חודשים, הוא בעל ניסיון של 20 שנה בתפקידי ניהול בחברות תשלומים גדולים, ביניהן PayPal וויזה. לדברי יו"ר ספליטיט, ספירו פאפאס, "בראד כבר תרם תרומה משמעותית לחברה מאז שהצטרף אליה. לאור ניסיונו הוא תמיד נחשב מחליף פוטנציאלי לגיל. הוא הוכיח יכולות מנהיגות ותפעול והדירקטוריון בטוח ביכולתו להוביל את החברה בשלב הבא של הצמיחה".

דון הקים את ספליטיט עם שותפו אלון פייט שגם הוא חלק מהנהלת החברה. בהודעת ספליטיט מזכירים שדון הוביל את החברה מאז שהוקמה, דרך הנפקתה באוסטרליה ועד היום, כחברה עם 50 עובדים ברחבי העולם. "גיל עשה עבודה מצוינת בהצמחת החברה. הוא בנה קונספט עסקי לחברה והיא בדרך הנכונה למצות את הפוטנציאל המלא שלה", אמר היו"ר פאפאס, שהוסיף כי כמנכ"ל, המחויבויות והנסיעות של דון היו מרובות וכעת כמנהל אזור EMEA הוא יוכל להתמקד בהובלת צמיחה לאזור הספציפי הזה.

נזכיר שבשבוע שעבר ספליטיט דיווחה על קבלת מימון מקרן שקד פרטנרס: הקרן מקצה לחברה קו אשראי בגובה של עד 8 מיליון דולר שניתן לניצול עד אוגוסט 2020, ונועד לתמיכה בתוכניות הצמיחה הגלובליות של החברה. קו האשראי יישא ריבית שנתית של 9.5% על כל סכום שיימשך ממנו. 

הקרן שמקצה את קו האשראי לספליטיט היא כאמור שקד פרטנרס, שהוקמה בשנת 2016. בראש הקרן עומדים גיל דויטש ואורי רובין כשותפים מייסדים, וענת הולנדר כשותפה מנהלת. לפי נתוני הקרן, היא גייסה מעל 600 מיליון שקל, מרביתם מגופים מוסדיים בישראל, לטובת השקעות בחברות ישראליות ובעלות זיקה ישראלית.