סופטבנק במגעים עם ג'יי.פי מורגן לחבילת חילוץ ל-WeWork

לפי דיווח של CNBC, אחת האופציות היא שסופטבנק יזרים הון לחברה בתמורה למניות, וג'יי.פי מורגן יספק לה חוב • ג'יי.פי מורגן מנהל מגעים עם 100 משקיעים לגבי אפשרות להשתתף בחבילת החילוץ

סניף WeWork בניו יורק / צילום: shutterstock
סניף WeWork בניו יורק / צילום: shutterstock

סופטבנק וג'יי.פי מורגן מנהלים מגעים לחבילת חילוץ ל-WeWork. כך אמרו מקורבים לנושא ל-CNBC. סופטבנק הוא המשקיע הגדול ביותר בחברה להשכרת חללים משותפים ואילו ג'יי.פי מורגן היה אמור להיות בנק ההשקעות שיובילו את הנפקתה של החברה בוול סטריט. אתמול דווח כי בנק ההשקעות היפני מכין חבילת מימון להשתלטות על WeWork

בתחילת החודש פורסם כי We, החברה האם של WeWork, דחתה את ההנפקה הציבורית הראשונה שלה, לאחר שמשקיעים רבים הטילו ספק במודל העסקי שלה ובממשל התאגידי שלה. אדם נוימן, מייסד WeWork והמנכ"ל שלה, נאלץ אף לפרוש מניהול החברה ולוותר על השליטה בה.

מאז ביטול ההנפקה, סופטבנק וג'יי.פי מורגן מחפשים פתרון חירום חברה. לפי מקורבים לחברה, אחת מהאופציות היא כי סופטבנק יזרים הון לחברה בתמורה למניות, וג'יי.פי מרגון יספק לה חוב. בניסיון הנוכחי למציאת עזרה כלכלית לחברה, ג'יי.פי מורגן מנהל מגעים עם 100 משקיעים, שחתמו על הסכמי סודיות לגבי אפשרות להשתתף בחבילת החילוץ. 

ב"Financial Times" דווח בשבוע שעבר ש-WeWork עלולה להיכנס למצוקת מזומנים כבר בסוף נובמבר. אך מקורבים לחברה אמרו ל"CNBC" כי ללא מימיון נוסף, המזומן של WeWork צפוי להיגמר כבר באמצע נובמבר.

ב"בלומברג" דווח ביום שני כי WeWork נוטה לעבר חבילות חילוץ בשווי 5 מיליארד דולר מקבוצה בהובלת ג'יי.פי מורגן במקום מכירת מניות שליטה לסופטבנק, שכבר השקיע מעל ל-10 מיליארד דולר בחברה. ג'יי.פי מורגן הוא מחזיק המניות השלישי בגודלו ב-WeWork, אחרי סופטבנק ו-Benchmark. 

נציגים מטעם סופטבנק, ג'יי.פי מורגן ו-WeWork סירבו להגיב ל-"CNBC".