בנט מתייצב לצד נתניהו, ומתעלם מהתוצאות בבחירות

נתניהו קיבל פחות קולות מגנץ, מחנה הימין ירד ב-5 מנדטים ואף על פי כן, ח"כ נפתלי בנט מציין שהחלפת נתניהו צריכה להיות "דרך פתק" תוך שהוא מתעלם מתוצאות הבחירות • פרשנות

נתניהו ובנט / צילום: מוטי מילרוד, הארץ
נתניהו ובנט / צילום: מוטי מילרוד, הארץ

בשורות הימין מתקשים להפנים שבנימין נתניהו אינו ראש ממשלה נבחר בשתי מערכות בחירות רצופות. בסטטוס ארוך שפרסם אתמול (שבת) ח"כ נפתלי בנט הוא מקדם את התפיסה שהגשת כתב אישום, אחרי השימוע, נגד ראש הממשלה היא החלפתו.

"ייתכן שהגיע הזמן להחלפה שלו וייתכן שלא. אבל גם אם כן, היא צריכה להיות דרך פתק הבוחר ולא כתב אישום", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו.

אולם בנט מתעלם באופן מכוון מכך שח"כ בני גנץ, בראשות מפלגת כחול לבן' הוציא יותר קולות בקלפיות מאשר נתניהו בראשות הליכוד. יותר מכך, הוא מתעלם מכך שהליכוד והמפלגות התומכות בו יצאו למערכת הבחירות עם 60 מנדטים (תוצאות הבחירות בכנסת ה-21) וסיימו את מערכת הבחירות לכנסת ה-22 עם 55 מנדטים בלבד. חמישה מנדטים פחות, מה משמעות המספר הזה, אם לא העברת מסר ברור מציבור הבוחרים של מדינת ישראל, שזמנו של נתניהו תם.

עוד בסטטוס הארוך והמתפתל של בנט, טיעון כי "אם מערכת המשפט תצליח להפיל את נתניהו בגלל סיגרים וכתבות באתר וואלה, זו תהא מכה אנושה למחנה הלאומי כולו".

אולם כתב החשדות נגד נתניהו מפרט את עבירת השוחד, מתן הטבות רגולטוריות שמשמעותם סכומי כסף גבוהים במיוחד לחבר אישי של ראש הממשלה, שאול אלוביץ'. החלק השני של עסקת השוחד, כולל הרבה מעבר לסיקור חיובי, אלא מערכה שלמה של הורדת כתבות, צנזורה, עצירת שידורים חיים של מתחרים ועוד. גם בהיבט של חשדות המתנות, גובה הסכומים חורג הרבה מעבר לסתם "סיגרים", אלא מצביע על שיטתיות במימון אישי.

בנט, בסטטוס שכתב אתמול, חובר למיטב הקונספירציות המתרוצצות בימים אלה ברשתות החברתיות. "אם מערכת המשפט תצליח להפיל את נתניהו", הוא כותב ומכך עולה שגם הוא סבור שהפרקליטות בישראל היא יישות סוררת, מיליציה שניתקה עצמה מן המדינה וחותרת תחת אושיות השלטון. קשה להאמין ששר חינוך לשעבר, מי שמכיר את משרתי הציבור ואת מחויבתם לשלטון החוק, הצטרף למקהלות חובבי תיאוריות הדיפ סטייט.

רק לפני שנה וחצי דיבר בנט בסגנון אחר לגמרי. הוא היה סבור שהדוגמה האישית של נתניהו בעייתית. "קבלת מתנות בהיקף כזה אינה עומדת בציפייה מראש ממשלה, נחכה ליועמ"ש", אמר בנט אז באירוע של השלטון המקומי. "לצערי, קבלת מתנות בהיקף כה רחב אינה עומדת בציפייה של אזרחי ישראל". לגבי הפן הערכי, יחליט הציבור ביום הבוחר", אמר אז בנט.

ובכן, לפני חודש החליט הציבור הישראלי את שהחליט וכעת בנט רומז כי העובדה ש-65 מנדטים הצביעו נגד הגוש של נתניהו והימין, היא תוצאה שראוי להתעלם ממנה.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא בגדר חשוד, מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.