נעילה חיובית בוול סטריט; ירידה מפתיעה במלאים הקפיצה את מחיר הנפט בכ-3%

מלאי הנפט בארה"ב ירד בשבוע החולף במפתיע בניגוד לתחזיות • נעילה חיובית בבורסות אירופה, הדאקס עלה ב-0.8%, הפוטסי טיפס ב-0.66% • ירידות במגזר הטכנולוגיה על רקע תחזית הכנסות פסימית מצד טקסס אינסטרומנטס • קטרפילר פיספסה את התחזיות • בואינג מסרה כי דגם המטסים 737 MAX עומד בלוחות הזמנים לקראת חזרה למסלול

סוחרים בבורסת NYSE / צילום: רויטרס, rendan McDermid
סוחרים בבורסת NYSE / צילום: רויטרס, rendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בטריטוריה הירוקה, וזאת לאחר שהתנהל רוב שעות היום סביב רמת הפתיחה. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.17%, הנאסד"ק טיפס ב-0.19%, ומדד S&P 500 עלה ב-0.29%. 

מחיר הנפט זינק ביותר מ-3% ונושק ל-56 דולר לחבית על רקע ירידה מפתיעה במלאי בארה"ב.

21:30

יום מסחר מנומנם בוול סטריט על רקע המשך עונת הדוחות הרבעוניים, כאשר המדדים המובילים נסחרים סביב רמות הפתיחה וללא שינוי מהותי.

מחיר הנפט מזנק ביותר מ-3% לרמה של 55.9 דולר על רקע עלייה מפתיעה במלאי הקרוד השבועי של 1.7 מיליון חביות, וזאת בניגוד לתחזיות השוק שצפו עלייה של 4.7 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-18 לאוקטובר.

מנייתה של ענקית הטכנולוגיה אפל  עולה בכ-1% לשיא כל הזמנים, ומה שמשקף ליצרנית האייפונים שווי שוק של 1.09 טריליון דולר.

19:55

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, החליט להסיר את הסנקציות מעל טורקיה בעקבות הודעת אנקרה, כי הפסיקה את הלחימה לאורך הגבול עם טורקיה. טראמפ הצהיר שהפסקת האש הזמנית תהיה עתה קבועה. בתגובה להודעת טראמפ הנכסים הטורקיים נסחרים בעליות, כך מדד איי שיירס טורקיה בנאסד"ק מזנק ב-3.5%. 

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות בהובלת מדד הדאקס הגרמני שטיפס ב-0.84%. הקאק הצרפתי ננעל ללא שינוי ומדד הפוטסי הבריטי עלה ב-0.66%.

מנייתה של יצרנית שואבי האבק איירובוט (סימול: IRBT) נופלת ב-12% בוול סטריט לאחר שהחברה הנמיכה תחזיות בצל מתיחות הסחר שבין סין לארה"ב. החברה צופה כעת רווח של 2.8-2.6 דולר למניה בשנה הנוכחית כולה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 2.4-3.15 דולר למניה. החברה צופה הכנסות של 1.2-1.21 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת שעמדה על הכנסות של 1.2-1.25 מיליארד דולר.

17:44

סוכנות האנרגיה האמריקאית (EIA) דיווחה על ירידה במלאי הנפט מסוג קרוד לראשונה מזה שישה שבועות. בשבוע שהסתיים ב-18 באוקטובר מלאי הנפט נפל ב-1.7 מיליון חביות, בניגוד לתחזיות לתוספת של 4.7 מיליון חביות. מחיר חבית נפט קופת ב-1.5% ונושק לרמה של 55 דולר.

בזמן שמארק צוקרברג משיב לשאלות הקונגרס האמריקאי בשימוע על פרויקט המטבע הדיגיטלי של פייסבוק , צנח הביטקוין למחירו הנמוך ביותר מאז 18 במאי.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת על רקע המשך עונת הדוחות הרבעוניים, לצד פחד גבהים מצד המשקיעים בעוד מדד S%P 500 נסחר ברמת שיא כל הזמנים. הדאו ג'ונס עולה ב-0.2%, הנאסד"ק משיל 0.25%.

קטרפילר  דיווחה על רווח למניה של 2.66 דולר, מתחת לתחזיות של Refinitiv לרווח של 2.88 דולר למניה. ההכנסות נפלו גם הן מהתחזיות והסתכמו ב-12.758 מיליארד דולר, לעומת הצפי להכנסות של 13.572 מיליארד דולר. אם לא די בכך, החברה הנמיכה את התחזיות לשנה כולה, וצופה כעת רווח למניה בטווח של 10.59-11.09 דולר, לעומת הצפי לרווח של  11.7 דולר למניה.

יצרנית המטוסים בואינג  פיספסה את התחזיות ורשמה ירידה של 52% ברווח הרבעוני, אך הודעתה כי תעמוד בלוח הזמנים להחזרת המטוס מדגם MAX 737 למסלול, פיצתה על האכזבה מהרבעון השלישי. החברה רשמה רווח של 1.45 דולר למניה, לעומת התחזיות לרווח של 2.09 דולר למניה.

יצרנית המוליכים למחצה טקסס אינסטרומנטס  האמריקאית לא עמדה בתחזיות האנליסטים לרבעון השלישי של 2019, ואף הנמיכה את התחזית להמשך השנה, מה שמכביד על הסקטור כולו. מגוון הרחב של המוצרים שלה הופך אותה לפרוקסי של תעשיית השבבים העולמית, מה שמכביד על המניות בסקטור כולו.

החברות מיקרוסופט, טסלה ופורד יפרסמו את תוצאותיהן לרבעון השלישי לאחר נעילת המסחר בוול סטריט.

למרות הנמכת התחזיות מצד טקסס אינסטרומנט וקטרפילר, עונת הדוחות עד כה בוול סטריט עולה על הציפיות של האנליסטים. מבין 118 החברות במדד S&P 500 כ-81% מהמדווחות הציגו תוצאות טובות מהתחזיות של השוק, כך לפי FactSet.

13:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת, על רקע עצירת ההתקדמות ביישום תוכנית הברקזיט של רה"מ בריטניה בוריס ג'ונסון. 

מדד סטוקס אירופה 600  מחק את הירידות שרשם במהלך היום והוא נסחר סביב רמות הפתיחה. מגזר הטכנולוגיה ממשיך להוביל בירידות על רקע תחזית ההכנסות השלילית שפרסמה אתמול טקסס אינסטרומנטס. את הצד החיובי מוביל מגזר המשאבים הבסיסיים שמתחזק ב-1.1%.

יצרנית הבירה ההולנדית הייניקן חתכה את תחזיות הרווח שלה לשנה לאחר ירידה במכירות ברבעון השלישי.

עלייה של 23% נרשמה ברווחי הליבה של אקזו נובל  והיא הודיעה על רכישה עצמית של מניות בהיקף של 500 מיליון אירו.  

מניית פנדורה  מזנקת בכ-12% ומובילה את העליות בסטוקס 600 לאחר העלאת המלצה לחברת התכשיטים הדנית מצד קרנגי, מ"מכירה" ל"החזק". 

צלילה של יותר מ-6% נרשמת במניות סוודבנק  לאחר פגיעה קשה בתוצאות הרבעון השלישי ממעורבות לכאורה בהלבנת כספים.

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות הבוקר (ד'), לאחר שהפרלמנט הבריטי אילץ את רה"מ בוריס ג'ונסון לעצור את התקדמות הסכם הברקזיט שלו. 

מדד סטוקס אירופה 600  מאבד 0.4%, עם ירידות של 1.4% במגזר ההייטק על רקע תחזית הכנסות עגומה של טקסס אינסטרומנטס . כל הסקטורים כמעט נסחרים בטריטוריה השלילית. 

בחזית הברקזיט, אם המועד הסופי לעזיבת האיחוד האירופי יידחה ל-31 בינואר יוכל ג'ונסון ללכת לבחירות כלליות בניסיון לחזק את המנדט שלו, על רקע ההובלה בסקרים של מפלגת השמרנים שלו.

עונת הדוחות מרכזת עניין. חברת PSA Peugeot Citroen דיווחה על עלייה בהכנסות ברבעון השלישי למרות תחזית פסימית למגזר הרכב. 

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של כ-0.3% במדד ניקיי . ירידות של כ-0.8% נרשמות בהונג קונג .


06:50

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת לאור המשך חוסר היציבות הגלובלי. הניקיי נשאר יציב עם 0.1%, בעוד שמדדי שנאחי והונג קונג נמצאים בירידה: שנחאי בירידה קלה של 0.4%, והונג קונג בירידה משמעותית של 1.1%. המהומות ממשיכות בהונג קונג, וזאת בצל התוכנית של סין להחליף את מנהיגת הונג קונג קארי לאם עד מרץ. 

החוזים העתידיים על הנפט נמצאים בירידה של 0.8%, במחיר של 54.05 דולר לחבית. 

היום ב-09:30 צפוייה אחת הספקיות של אפל, LG Display, לפרסם את ההכנסות שלה מהרבעון השלישי. 

אתמול יום המסחר בוול סטריט נגמר בירידות לאחר שהפרלמנט הבריטי הצביע עקרונית בעד הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי, אך דחה את תוכניתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לחקיקה מזורזת בנושא. הנאסד"ק ירד בכ-0.7%, S&P 500 נסוג בכ-0.3%, והדאו ג'ונס ננעל בירידה של כ-0.1%. משמעות ההצבעה היא שמועד פרישת בריטניה מהאיחוד ככל הנראה יידחה בפרק זמן לא ידוע. הליש"ט נחלשה מול הדולר בכ-0.7% לשער של 1.29 ליש"ט לדולר.

במשך רוב היום רשמו מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 עליות שערים שנתמכו על ידי שטף דוחות חיוביים לרבעון השלישי של 2019. עוד תרמה לעליות ביוג'ן  שנוסף לדוחות החיוביים גם דיווחה כי תגיש לאישור את המוצר שלה לטיפול באלצהיימר וזינקה ב-30%. מנגד, מדד הנאסד"ק רשם ירידות משלב מוקדם של יום המסחר, בהובלת פייסבוק  שירדה ביותר מ-3%. זאת לאחר שהתובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, הודיעה כי תובעים כללים מ-47 מדינות בארה"ב ישתתפו בחקירה נגד פייסבוק בחשד שהפרה חוקי הגבלים עסקיים.