הליכודניקים החדשים התפצלו אחרי 8 שנים: "מרירות פוליטית"

8 שנים לאחר שהוקמה והשפיעה על מבנה רשימת הליכוד בפריימריז האחרונים, קבוצת הליכודניקים החדשים התפצלה • בעקבות ביקורת על ליאור מאירי, אחד ממייסדי הליכודניקים החדשים, החליטו חלק ממובילי הארגון לפרוש ולפעול באורח עצמאי: "לצערנו, עם הגודל והעוצמה, הגיע גם שיכרון הכוח של יחידים, שעלול להפוך אותנו לדבר שאנחנו הכי מתנגדים לו. ברוכים הבאים למאיריסטן"

הליכודניקים החדשים / צילום: פרטי
הליכודניקים החדשים / צילום: פרטי

אחרי 8 שנים של פעילות פנים ליכודית והשפעה על השיח גם מחוץ לליכוד, קבוצת הליכודניקים החדשים - שהצליחה לפקוד אלפים לליכוד ולהשפיע על מבנה רשימת הליכוד בפריימריז האחרונים (דצמבר 2018) - התפצלה היום.

בעקבות ביקורת על ליאור מאירי, אחד ממייסדי הליכודניקים החדשים, החליטו חלק ממובילי הארגון לפרוש ולפעול באורח עצמאי. ביניהם גם יניב טוירמן אשר התמודד בפריימריז בליכוד, וגם דורון ניר, אלון אנתין ורן כרמון אשר היו פעילים בליכודניקים החדשים מיום הקמת הקבוצה.

במקביל, בדיוק היום, הליכודניקים החדשים בראשות ליאור מאירי וניר הירשמן (האחרון, גם הוא התמודד בפריימריז במפלגה) העלו קמפיין רשתות וקמפיין חוצות הקורא לבכירי הליכוד לוותר על גוש 55 ולאפשר הקמת ממשלת אחדות לאומית. "הצבענו לליכוד, לא לגוש" היא כותרת הקמפיין.

אולם כאמור, קבוצה מבין המובילים של הליכודניקים החדשים פתחו קבוצת פייסבוק חדשה והזמינו את מתפקדי הליכודניקים החדשים "לעבור דירה". לדבריהם, רשימת המתפקדים נמצאת בידיהם, כמו גם בידי הליכודניקים החדשים-הקודמים.

"הליכודניקים החדשים חרטו על דגלם להוביל לשינוי חיובי באמצעים דמוקרטיים ובפעילות התנדבותית סיזיפית, ששיאה: השפעה משמעותית על רשימת הח"כים של הליכוד ובהמשך - השפעה על מי ייבחר לתפקיד יו"ר הליכוד", הם כתבו בהזמנה להצטרפות.

עיקר התנגדותם של חברי הקבוצה הטרייה היא לפעילותו של ליאור מאירי, וכך הם פירטו את הדברים: "לצערנו, עם הגודל והעוצמה, הגיע גם שיכרון הכוח של יחידים, שעלול להפוך אותנו לדבר שאנחנו הכי מתנגדים לו. ברוכים הבאים למאיריסטן".

בפוסט הפתיחה בקבוצת הפייסבוק החדשה הם ממשיכים ומפרטים את כל הטענות האישיות נגד מאירי, לרבות קבלת החלטות שלא בשיתוף, הפסקת חתירה לקונצנזוס וכוחנות. הם מאשימים את מאירי בגל השימועים וההדחות שביצעו בהנהלת הליכוד לחלק מחבריהם לפני כחודש.

באשר לקמפיין החוצות החדש של "הצבענו לליכוד לא לגוש", אומרים בליכודניקים החדשים הטריים שהם תומכים בהקמת ממשלת אחדות רחבה וליברלית, אם כי הם פחות מתלהבים מן הקמפיין, כיוון שמדובר בקמפיין הממומן על ידי גורמים אשר האינטרס שלהם אינו ברור. "הקמפיין הזה הוא עוד החלטה אישית של מאירי ששמה את האינטרסים האישיים שלו לפני האינטרסים של הליכודניקים החדשים", מסר איתי בר יוסף, דובר הקבוצה של הליכודניקים החדשים-הטריים.

הירשמן ומאירי מסרו בשם הליכודניקים החדשים שמרירות פוליטית הינה דבר טבעי, מדובר בקבוצה לא משמעותית ופעילותם ממשיכה כרגיל.