שגרירויות ישראל ברחבי העולם הודיעו: סוגרות את השערים

בשל סכסוך עבודה עם משרד האוצר הישראלי, כל נציגויות ישראל בעולם יהיו היום סגורות • בהודעה שפרסמה בטוויטר הקונסוליה הישראלית בטורונטו נכתב: "משרד האוצר לא הותיר לנו ברירה" • המשרד בתגובה: "צר לנו שבניסיון להטיב את תנאיהם האישיים בוחרים עובדי משרד החוץ להימנע מתשלום מס ולפגוע בשירותים חיוניים"

שגרירות ישראל בגרמניה / צילום: רויטרס
שגרירות ישראל בגרמניה / צילום: רויטרס

מספר רב של נציגויות ישראל ברחבי העולם פרסמו בחשבונות המדיה הדיגיטלית הבוקר (ד') הודעות על סגירת שעריהן בשל שביתה ו/או היעדר תקציבים לדיפלומטים הישראלים.

"מצטערים, אנחנו סגורים", נכתב בעמוד הכניסה לאתר האינטרנט של הקונסוליה הישראלית בטורונטו, ובחשבון הטוויטר נוספה ההודעה הבאה: "כל נציגויות ישראל בעולם יהיו סגורות ביום רביעי 30 באוקטובר, בשל סכסוך עבודה עם משרד האוצר הישראלי.

 

"בשל החלטת משרד האוצר להפר הסכמות שהושגו ונחתמו על-ידי מנכ"ל האוצר ב-21.7.2019, ולהחיל על שליחי המדינה בחו"ל נוהל חד-צדדי המשנה נוהל בן עשרות שנים, אנו נאלצים לסגור את הנציגות. לא יינתנו שירותים לקהל, ולא תתאפשר כניסה לנציגות.

"יום-יום אנו פועלים לקידום מעמדה וחוסנה של מדינת ישראל. לצערנו, משרד האוצר לא הותיר לנו ברירה, שכן הוא פוגע בכלי העבודה החיוניים למדינת ישראל. אנו תקווה כי העניין יוסדר במהרה".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "עובדי משרד החוץ מחויבים לשלם מסים כמו כל אזרח במדינת ישראל. צר לנו שבניסיון להטיב את תנאיהם האישיים, בוחרים עובדי משרד החוץ להימנע מתשלום מס ולפגוע בשירותים חיוניים. עובדי משרד החוץ אינם מעל לחוק".